Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Valitsus sakutas Tallinna võimumehi
Novembrikuu läbiv autotemaatika puudutas Tallinna ja selle liikluskorraldust. Transpordiameti juhataja lahkus ?omal soovil? ametist, sest nagu vihjas abilinnapea Vilba: kõik me oleme patused, kuid mingil hetkel saab aga iga paturegister täis.
Nõnda pandi lõpuks ka Mati Songisepa tegemistele kork peale. Aitab naljast! Viis miljonit krooni kaduma läinud trahviraha aeti sujuvalt parkimiskontrolöride peale ja ameti juht, kelle silme alla kogu äri käis, laiutas vaid käsi. Tema oli puu otsas, kui pauk käis. Ja miks peakski teda raha huvitama: tal ju niigi hea palk, et Nõmme külje alla uhke häärberi püstipanek polnud mingi küsimus.
See selleks. Pole meie asi teise rahakotis sorida ega paturegistris näpuga rida ajada. Meie jaoks on oluline, et liiklus oleks õiglaselt korraldatud. Ja ka selles osas tõi november leevendust. Senine 600kroonine valesti pargitud autode äravedamistasu asendati 400kroonisega ja lisaks nõuti iga juhtumi korral tõestust, et auto ikka tõesti valesti oli pargitud. Kui seda pole, ei pea ka maksma.
Kuid meele teeb kurvaks tõsiasi, et selle linnavalitsuse pädevusse kuuluva otsuse pidi vastu võtma vabariigi valitsus. Ja eks ikka seetõttu, et vastavad ametid on Tallinnas läbi ja lõhki omakasupüüdlikud ja korrumpeerunud. Vähemalt selline mulje asjast jääb. Sest kuidas muidu seletada tõsiasja, et transpordiameti eksjuht tahtis rahva rahakotist sama asja eest koguni tuhat krooni välja sikutada. Õnneks ei läinud läbi.
Parkimisuudiseid oli novembris aga veelgi. Nimelt avastas keegi usin seadusetundja, et lisaks ebaseaduslikule äravedamistasule on seadusevastane ka parkimistrahvide nõudmine. See oli aga pigem emotsioon, mis õige pea maha suruti. Nii lihtsalt ikka ka ei saa. Ja tõtt-öelda, igal asjal on piirid, ka pideval seaduste ebaseaduslikuks tunnistamisel.
4. november
Rakveres avas uksed ASi Viking Motors edasimüüja OÜ Saturn Opeli esindus. Salongist saab osta ka kõike muud, mis Viking Motorsiga seotud: Saabi, Jaguari või Cadillaci
6. november
Nissan Balti AS ja SIA Norde Auto sõlmisid koostöölepingu teise Nissani autode ametliku edasimüüja asutamiseks Lätis. Kokku on nüüd Nissan Balti ASil Baltimaades 12 diilerit, neist 7 Eestis, 2 Lätis ja 3 Leedus.
7. november
Eestisse saabus 56aastane rootslane Christer Gerlach, kes tegi uue Volvo V70 Cross Countryga ihuüksi maakerale tiiru peale. See ei olnud mehele esimene ümberilma reis. Esimese tiiru tegi ta 1988?1989 maakerale peale nelikveolise Toyota Corollaga.
8. november
Avalikkuse ette toodi tõsiasi, et Tallinna kesklinnas võib parkimise tund hakata järgmisest kevadest maksma kuni 20 krooni, sest transpordiameti hinnangul on südalinna tänavad parkivatest autodest umbes ja kinnisi parklaid kasutatakse vähe. Praegu maksab kesklinnas tänaval parkimise tund 12 krooni.
Tallinna transpordiameti juhataja Mati Songisepp pidi ameti maha panema piletikontrolöride võimaliku miljonipettuse tõttu. Pealinna piletikontrolörid võisid käibelt kadunud trahvikviitungite abil panna oma taskusse ligi viis miljonit krooni.
9. november
Lõuna-Korea autotootja Daewoo Motor kuulutati ametlikult pankrotistunuks. Esialgsetel andmetel ei mõjuta see aga mingilgi määral autode müüki Eestis. Pigem vastupidi, kevadel valmib Mustamäel uus Daewoo müügi- ja hooldekeskus.
10. november
Euroopa aasta auto tiitli sai Alfa Romeo 147, mis jättis teist korda aasta auto tiitlit taotleva Ford Mondeo teisele kohale. Alfa Romeo 147 kogus 56 Euroopa autoajakirjaniku hinnangu järgi 238 punkti, Ford Mondeo jäi maha vaid kolme punktiga. Kolmandaks tuli hübriidmootoriga Toyota Prius, mis sai 229 punkti.
14. november
Venemaal Kaug-Idas avastati põrandaalune autotöökoda, kus monteeriti kokku ja müüdi välismaiseid autosid. Nahhodkas asunud tehases monteerisid töölised välismaalt toodud osadest kokku maastureid, BMWsid ja Mercedeseid. Nendele aitas dokumente muretseda kohaliku liiklusmiilitsa töötaja.
21. november
Valitsus kehtestas uueks tasuks liikluseeskirju rikkunud mootorsõiduki äravedamise eest maksimaalselt 400 krooni senise 600 asemel. Ühtlasi sätestati, kui palju võib maksta ööpäev tasulises parklas. Samuti kohustab uus määrus auto äravedamisel tõendama selle omaniku süüd ja rikkumise fakti. Selle puudumisel tuleb auto tagastada omanikule tasu küsimata.
23. november
Tarbijakaitseamet avalikustas oktoobri lõpus läbi viidud kontrollreidi tulemused. Ühtekokku leiti seitse tanklat, kus müüdav autokütus ei vastanud kehtivatele nõuetele.
24. november
Selgus, et Eesti kohtulahendid on parkimistrahvi nõuete seaduslikkuse osas vastuolulised, kuid erimeelsuste lõpetamiseks vajalik riigikohtu otsus seni puudub. Osa kohtunikke leiab, et trahvide nõudmine on seadusega vastuolus, teised aga vastupidist.