Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valitsus sakutas Tallinna võimumehi

    Novembrikuu läbiv autotemaatika puudutas Tallinna ja selle liikluskorraldust. Transpordiameti juhataja lahkus ?omal soovil? ametist, sest nagu vihjas abilinnapea Vilba: kõik me oleme patused, kuid mingil hetkel saab aga iga paturegister täis.
    Nõnda pandi lõpuks ka Mati Songisepa tegemistele kork peale. Aitab naljast! Viis miljonit krooni kaduma läinud trahviraha aeti sujuvalt parkimiskontrolöride peale ja ameti juht, kelle silme alla kogu äri käis, laiutas vaid käsi. Tema oli puu otsas, kui pauk käis. Ja miks peakski teda raha huvitama: tal ju niigi hea palk, et Nõmme külje alla uhke häärberi püstipanek polnud mingi küsimus.
    See selleks. Pole meie asi teise rahakotis sorida ega paturegistris näpuga rida ajada. Meie jaoks on oluline, et liiklus oleks õiglaselt korraldatud. Ja ka selles osas tõi november leevendust. Senine 600kroonine valesti pargitud autode äravedamistasu asendati 400kroonisega ja lisaks nõuti iga juhtumi korral tõestust, et auto ikka tõesti valesti oli pargitud. Kui seda pole, ei pea ka maksma.
    Kuid meele teeb kurvaks tõsiasi, et selle linnavalitsuse pädevusse kuuluva otsuse pidi vastu võtma vabariigi valitsus. Ja eks ikka seetõttu, et vastavad ametid on Tallinnas läbi ja lõhki omakasupüüdlikud ja korrumpeerunud. Vähemalt selline mulje asjast jääb. Sest kuidas muidu seletada tõsiasja, et transpordiameti eksjuht tahtis rahva rahakotist sama asja eest koguni tuhat krooni välja sikutada. Õnneks ei läinud läbi.
    Parkimisuudiseid oli novembris aga veelgi. Nimelt avastas keegi usin seadusetundja, et lisaks ebaseaduslikule äravedamistasule on seadusevastane ka parkimistrahvide nõudmine. See oli aga pigem emotsioon, mis õige pea maha suruti. Nii lihtsalt ikka ka ei saa. Ja tõtt-öelda, igal asjal on piirid, ka pideval seaduste ebaseaduslikuks tunnistamisel.
    4. november
    Rakveres avas uksed ASi Viking Motors edasimüüja OÜ Saturn Opeli esindus. Salongist saab osta ka kõike muud, mis Viking Motorsiga seotud: Saabi, Jaguari või Cadillaci
    6. november
    Nissan Balti AS ja SIA Norde Auto sõlmisid koostöölepingu teise Nissani autode ametliku edasimüüja asutamiseks Lätis. Kokku on nüüd Nissan Balti ASil Baltimaades 12 diilerit, neist 7 Eestis, 2 Lätis ja 3 Leedus.
    7. november
    Eestisse saabus 56aastane rootslane Christer Gerlach, kes tegi uue Volvo V70 Cross Countryga ihuüksi maakerale tiiru peale. See ei olnud mehele esimene ümberilma reis. Esimese tiiru tegi ta 1988?1989 maakerale peale nelikveolise Toyota Corollaga.
    8. november
    Avalikkuse ette toodi tõsiasi, et Tallinna kesklinnas võib parkimise tund hakata järgmisest kevadest maksma kuni 20 krooni, sest transpordiameti hinnangul on südalinna tänavad parkivatest autodest umbes ja kinnisi parklaid kasutatakse vähe. Praegu maksab kesklinnas tänaval parkimise tund 12 krooni.
    Tallinna transpordiameti juhataja Mati Songisepp pidi ameti maha panema piletikontrolöride võimaliku miljonipettuse tõttu. Pealinna piletikontrolörid võisid käibelt kadunud trahvikviitungite abil panna oma taskusse ligi viis miljonit krooni.
    9. november
    Lõuna-Korea autotootja Daewoo Motor kuulutati ametlikult pankrotistunuks. Esialgsetel andmetel ei mõjuta see aga mingilgi määral autode müüki Eestis. Pigem vastupidi, kevadel valmib Mustamäel uus Daewoo müügi- ja hooldekeskus.
    10. november
    Euroopa aasta auto tiitli sai Alfa Romeo 147, mis jättis teist korda aasta auto tiitlit taotleva Ford Mondeo teisele kohale. Alfa Romeo 147 kogus 56 Euroopa autoajakirjaniku hinnangu järgi 238 punkti, Ford Mondeo jäi maha vaid kolme punktiga. Kolmandaks tuli hübriidmootoriga Toyota Prius, mis sai 229 punkti.
    14. november
    Venemaal Kaug-Idas avastati põrandaalune autotöökoda, kus monteeriti kokku ja müüdi välismaiseid autosid. Nahhodkas asunud tehases monteerisid töölised välismaalt toodud osadest kokku maastureid, BMWsid ja Mercedeseid. Nendele aitas dokumente muretseda kohaliku liiklusmiilitsa töötaja.
    21. november
    Valitsus kehtestas uueks tasuks liikluseeskirju rikkunud mootorsõiduki äravedamise eest maksimaalselt 400 krooni senise 600 asemel. Ühtlasi sätestati, kui palju võib maksta ööpäev tasulises parklas. Samuti kohustab uus määrus auto äravedamisel tõendama selle omaniku süüd ja rikkumise fakti. Selle puudumisel tuleb auto tagastada omanikule tasu küsimata.
    23. november
    Tarbijakaitseamet avalikustas oktoobri lõpus läbi viidud kontrollreidi tulemused. Ühtekokku leiti seitse tanklat, kus müüdav autokütus ei vastanud kehtivatele nõuetele.
    24. november
    Selgus, et Eesti kohtulahendid on parkimistrahvi nõuete seaduslikkuse osas vastuolulised, kuid erimeelsuste lõpetamiseks vajalik riigikohtu otsus seni puudub. Osa kohtunikke leiab, et trahvide nõudmine on seadusega vastuolus, teised aga vastupidist.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.