• OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,15%300,46
  • OMX Riga0,00%892,99
  • OMX Tallinn0,54%2 079,92
  • OMX Vilnius0,42%1 207,56
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,3%8 796,71
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 05.12.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jälitustegevuse seadusele on kõneeristus seni tundmata

Seaduseelnõu seletuskirjast selgub, et jälitustegevuse seaduse täiendamise vajadus uue jälituse eritoiminguga tuleneb telekommunikatsiooniseaduse vastuvõtmisest, mille § 37 lg-s 1 on reguleeritud kõneeristuste tegemine. Selles sättes on öeldud: kui jälitustegevuse seaduses nimetatud jälitusametkond esitab kirjaliku või parooliga kinnitatud suulise taotluse vormis nõudmise, on telekommunikatsioonivõrgu operaator ja telekommunikatsiooniteenuse osutaja kohustatud andma jälitusametkonnale jälituse eri- ja erandtoimingute läbiviimiseks teavet:

Artikkel jätkub pärast reklaami

sõnumi edastaja ja vastuvõtja isikuandmete kohta;
sõnumi edastaja ja vastuvõtja asukoha kohta;
sõnumi edastamise fakti ja edastamist kirjeldavate andmete kohta;
sõnumite edastamise protsessis moodustuvate sõnumite edastamist kirjeldavate ühtsete andmekogude ja nendes sisalduvate andmete kohta;

Artikkel jätkub pärast reklaami

sõnumi vormi kohta.
Seadust lugedes selgub, et kõneeristus tehakse selleks, et läbi viia jälituse eri- ja erandtoiminguid. Samas ei selgu nimetatud sättest, mida kujutab endast kõneeristuse tegemine. Vastust sellele küsimusele ei ole antud ka jälitustegevuse seaduses, kuna kõneeristuse tegemist ei ole määratletud jälituse eri- ega erandtoiminguna.
Seda lünka likvideeribki seaduse muutmise seadus ning selleks peab seadusandluses olema määratletud kõneeristuste tegemise olemus, millest omakorda tuleneb see, millist kontrolli nimetatud jälitustoimingu üle teostada.
Kõneeristuse tegemise kvalifitseerimine jälituse eritoiminguna tuleneb eelkõige vajadusest viia praktikas läbi suhteliselt palju kõneeristusi (ca 40 000 aastas), mis ei võimalda praktilistel põhjustel antud toimingut sooritada kohtu loal.
Samas tuleb kasutusele võtta meetmed, et kaitsta üksikisikut ebavajalike kõneeristuste tegemise eest. Eelnõu kohaselt peab taolise kaitse tagama jälituse eritoimingu tegemine vaid jälitusametkonna juhi või tema poolt volitatud ametniku korraldusel ja prokuröri järelevalvel.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele