Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rahvaauto rekordaastal esimene

    Ehkki 2000. a ametlik müügitulemus jääb 1997. a tulemusele ? 11 108 müüdud autot ? mõnesaja auto võrra alla, olid uute sõiduautode müüjad siiski tublimad kui kunagi varem.
    Kuni möödunud aastani arvestati ametliku statistika kogunumbrisse ka eksport, mistõttu olid toona müüginumbrid veidi suuremad kui mullu. Seega arvestades, et tänavu rändas lisaks Eestisse müüdud 10 876 sõiduautole ka piiri taha 1259 uut autot, on automüüjate kogumüük ligi 2000 auto võrra suurem kui 1997. aastal.
    Kogu aja, mil Eestis uute sõiduautode müügialast statistikat peetakse, on kuulunud müüduima sõiduautomargi tiitel Toyotale. Mullu käis tihe rebimine kolme automargi vahel, napi võidu võttis Volkswagen, mida müüdi vaid kaheksa autot rohkem kui Peugeot?d. Toyota pidi paraku leppima kolmanda kohaga.
    Esikohta on raske saavutada aga veel raskem hoida. Igatahes Volkswagenite maaletooja AS Saksa Auto reklaamijuht Reigo Kuivjõgi on veendunud, et rahvaauto võit sõiduautode seas ei olnud juhuslik.
    ?Kui mitmed automüüjad elavad suuresti tänu ühele-kahele konkreetsele mudelile, siis Volkswageni müügiedu üks peamisi põhjuseid on just lai mudelite skaala. Samuti on Volkswagenil korralik maine ja tunnustatud kaubamärk,? lausus Kuivjõgi.
    Kõige rohkem eelistavad eestlased Volkswagenitest mõistagi Golfi. Aastal 2000 osteti 192 tavalist ja 77 universaalkerega Golfi. Hästi läheb kaubaks ka Bora, mida osteti 216, samuti Passat ja Polo. Populaarne on rahva seas mahtuniversaal Sharan, mis läinud aasta teisel poole tegi läbi uuenduskuuri. ?Iga masinaklassi mudel müüs võrdselt hästi. Kokku on sõiduautode poolel salongis 10 erinevat mudelit,? lausus Kuivjõgi, kelle sõnul teevad nad tulevikus kõik endast oleneva selleks, et muutuda rahvale tüütuks oma järjestikuste hooaja parima automüüja tiitlitega.
    Ja mis seal salata, AS Aasta Auto sai Volkswagenite müügi edukalt käima ka Lõuna-Eestis, mis peaks selle automargi tuntust Eestis veelgi suurendama.
    Müüduima auto tiitli võttis läinud aastal aga oodatult väikeauto Peugeot 206. Tänu temale osutus AS Kommest Auto edukamaks automüüjaks juba 1999. aastal, mis tõstis üksjagu selle automargi mainet. Tuntust lisas Peugeot? skandaalimaiguline eksport möödunud aastal, mis sundis AMTELit (Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit) kogu müügiarvestust ümber tegema. Reklaamiks oli see Peugeot?le nii või teisiti.
    Teisele kohale jäi teenitult uus Nissan Almera, kolmandale Opel Astra, mille müük just aasta teisel poolel suure hooga käima läks.
    Samuti oli Peugeot? müüduim tarbesõiduk. Ja kui arvestada aastane kogumüük koos ekspordi ja tarbesõidukitega, siis ei suutnud Peugeot?le keegi vastu panna. Kokku müüs AS Kommest auto möödunud aastal 1684 sõidukit.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.