• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,56%39 587,68
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,55
  • 15.01.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uus laevaliin hoiab aega kokku

Eesti autovedajate algatusel eile Tallinna?Västerviki liinil regulaarreise alustanud kaubalaev Finnmaid oli nii siia tulles kui Kesklinna sadamast tagasiteele väljudes koormatud umbes kolmveerandi ulatuses. ?See on väga hea tulemus, sest reklaamikampaaniat alles alustame,? ütles liini kohaliku agendi Transocean Eesti OÜ tegevdirektor Ülle Lipre.
Vedajad ja kaubaomanikud tunnevad uue liini vastu elavat huvi, sest Rootsi kesk- ja lõunaosas on palju laadimispaiku. Lisaks on ka Taani ja Inglismaale tee sealtkaudu palju mugavam ja lühem kui Stockholmi kaudu minnes, lisas Lipre. Eelkõige võidavad vedajad uue laevaga sõites maismaasõidu lühenemise tõttu, sest see väljub Lõuna-Rootsi tööstuspiirkonda otse Tallinna kesklinnast.
Veondusfirma Arco Trans ekspedeerija Toomas Käärik ütles, et valis mööbliveoks Taanimaale uue laeva, kuna Hansatee laevadele polnud vabu kohti ja ka hind oli Rootsi laeval pisut soodsam. Pealegi muutus reis sellega mitmesaja kilomeetri võrra lühemaks, lisas ta. Aasta lõpul kasutasid paljud vedajad Kääriku sõnul sama laevafirma teenuseid Ventspilsi kaudu sõites. Ta avaldas lootust, et konkurentsi teke aitab hoida hinnad mõistlikud ja tagab üleveo kindluse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov ütles, et iga uus liinilaev on eeltingimus kaubavoogude lisandumiseks ja seetõttu igati tervitatav.
Kaubaomanikele avas V-V LINE Sakkovi sõnul uue tee Euroopasse ja lõi valikuvõimaluse, sadamale andis ühe liini lisandumine lisatulu sadama- ja kaubamaksudena, toll ja sadamatöötajad said aga tööd juurde.
Kahe autodekiga ro-pax-tüüpi Finnmaid võtab peale 1200 liinimeetrit kaupa ja sellel on 66 reisijakohta. Võrdluseks: Paldiski?Kappelskäri vahel sõitev Hansatee Kapella mahutab 640 liinimeetrit kaupa. Lipre väitel on tegu autojuhisõbraliku ja ilmastikukindla laevaga, mida laine naljalt kõikuma ei pane. Autojuhtide käsutuses on kolmekohalised kajutid, saun, restoran, baar ja kauplus. Edaspidi on kavas peale võtta ka sõiduautodega reisijaid. Esialgu hakkab Finnmaid käima Tallinnas kord nädalas reedeti.
Seni said kaubaautod Eestist Rootsi kahel viisil. Hansatee laev Kapella viis veokid Paldiski sadamast Kappelskäri ja Estlinele kuulunud kaks laeva Tallinnast Stockholmi. Eelmisel aastal läks kogu Eesti ja Rootsi vaheline laevaliiklus üle Hansateele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 9 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele