Eesti autovedajate algatusel eile Tallinna?Västerviki liinil regulaarreise alustanud kaubalaev Finnmaid oli nii siia tulles kui Kesklinna sadamast tagasiteele väljudes koormatud umbes kolmveerandi ulatuses. ?See on väga hea tulemus, sest reklaamikampaaniat alles alustame,? ütles liini kohaliku agendi Transocean Eesti OÜ tegevdirektor Ülle Lipre.
Vedajad ja kaubaomanikud tunnevad uue liini vastu elavat huvi, sest Rootsi kesk- ja lõunaosas on palju laadimispaiku. Lisaks on ka Taani ja Inglismaale tee sealtkaudu palju mugavam ja lühem kui Stockholmi kaudu minnes, lisas Lipre. Eelkõige võidavad vedajad uue laevaga sõites maismaasõidu lühenemise tõttu, sest see väljub Lõuna-Rootsi tööstuspiirkonda otse Tallinna kesklinnast.
Veondusfirma Arco Trans ekspedeerija Toomas Käärik ütles, et valis mööbliveoks Taanimaale uue laeva, kuna Hansatee laevadele polnud vabu kohti ja ka hind oli Rootsi laeval pisut soodsam. Pealegi muutus reis sellega mitmesaja kilomeetri võrra lühemaks, lisas ta. Aasta lõpul kasutasid paljud vedajad Kääriku sõnul sama laevafirma teenuseid Ventspilsi kaudu sõites. Ta avaldas lootust, et konkurentsi teke aitab hoida hinnad mõistlikud ja tagab üleveo kindluse.
Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov ütles, et iga uus liinilaev on eeltingimus kaubavoogude lisandumiseks ja seetõttu igati tervitatav.
Kaubaomanikele avas V-V LINE Sakkovi sõnul uue tee Euroopasse ja lõi valikuvõimaluse, sadamale andis ühe liini lisandumine lisatulu sadama- ja kaubamaksudena, toll ja sadamatöötajad said aga tööd juurde.
Kahe autodekiga ro-pax-tüüpi Finnmaid võtab peale 1200 liinimeetrit kaupa ja sellel on 66 reisijakohta. Võrdluseks: Paldiski?Kappelskäri vahel sõitev Hansatee Kapella mahutab 640 liinimeetrit kaupa. Lipre väitel on tegu autojuhisõbraliku ja ilmastikukindla laevaga, mida laine naljalt kõikuma ei pane. Autojuhtide käsutuses on kolmekohalised kajutid, saun, restoran, baar ja kauplus. Edaspidi on kavas peale võtta ka sõiduautodega reisijaid. Esialgu hakkab Finnmaid käima Tallinnas kord nädalas reedeti.
Seni said kaubaautod Eestist Rootsi kahel viisil. Hansatee laev Kapella viis veokid Paldiski sadamast Kappelskäri ja Estlinele kuulunud kaks laeva Tallinnast Stockholmi. Eelmisel aastal läks kogu Eesti ja Rootsi vaheline laevaliiklus üle Hansateele.
Seotud lood
Selleks, et olla edukas, ei piisa enam pelgalt heast tootest või teenusest – vaja on midagi enamat. Enamani jõuab siis, kui aeg, raha ja närvid pole viimse piirini pingul ning ei pea “tulekahjude kustutamisega” tegelema. Tõeline konkurentsieelis tuleb oskusest kohanduda ja kasvada koos tehnoloogiaga. BeyondCode AI jagab, kuidas leida võimalus ennast rakendada vaid seal, kus on sellest päriselt kõige rohkem kasu, aga ka kõik muu tehtud saada.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Viimased uudised
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele