?Internetifirma jaoks hakkab sissehelistamisteenus taas mingit mõtet omama,? nentis Eesti ühe suurema internetifirma Delfi Online?i juhataja Avo Raup. ?Lepingule ei ole veel alla kirjutatud, aga Eesti Telefoniga on meil praeguseks suuline gentelmen agreement (aumeeste kokkulepe), et Delfi Online hakkab saama osa sissehelistamisminutitest laekuvast rahast.?
Eesti Telefoni vahendusel võetud kohalikest kõnedest moodustavad sissehelistamisminutid peaaegu 40 protsenti. Sissehelistamiskliendi telefoni kuuarvele lisandub 24 senti minuti eest põhiajal, 18 senti soodusajal ja 8 senti öösel.
Alates sellest aastast pakuvad telefoniteenust ka Tele2 ja Uninet. Kuna neil on Eesti Telefoniga sidumislepingud sõlmitud, saavad mõlemad firmad Eesti Telefonilt nende internetivõrkudes veedetud aja pealt raha tagasi.
Telekommunikatsiooniseadus nõuab, et turgu valitsev ettevõte ehk Eesti Telefon peab kõiki partnereid võrdselt kohtlema. Nii saavad Tele2, kes hakkas esimesena Eestis tasuta sissehelistamist pakkuma, ja Uninet, kes pakub sissehelistamist tasuliselt, tagasi raha ühe hinnakirja järgi.
?Me oleme need sellid, kes lähevad läbi seina nagu Robin Hood ja siis tulevad teised järele: ?Meie ka!?.? lausus Tele2 juhatuse esimees Ivar Lukk. ?Kuus saame umbes miljon krooni tagasi, aga teenuse osutamiseks oleme rohkem kulutanud.? Tele2 teenust kasutab üle 20 000 sissehelistamiskliendi.
?Tele2 ja Uninet saavad igalt sissehelistamisminutilt 10 senti normaalajal, 7,5 senti soodusajal ja 3,5 senti ööajal, kõnealustustasu pealt saavad tagasi 10 senti,? rääkis ASi Eesti Telefon meediasuhete juht Ain Parmas. ?Nende internetifirmade jaoks, kellega meil pole sidumislepinguid ja kelle sissehelistamisserver on meie võrgus, on teised tingimused,? märkis ta.
Parmase sõnul peab Eesti Telefon praegu läbirääkimisi teiste internetipakkujatega. Internetifirmadele tagasimaksvate internetiminutite hind seotakse firmade internetikõnede mahuga.
Kuna leping Eesti Telefoni ja Delfi Online?i vahel ei ole ametlikult alla kirjutatud, ei soovinud Avo Raup veel öelda, kui palju hakkab tema juhitav firma minuti pealt saama, kuid see tuleb väiksem kui Tele2 ja Unineti puhul.
Delfi Online?il on ligi 8000 sissehelistamisklienti, kes kasutavad Raubi sõnul kokku umbes 10 miljonit internetiminutit kuus. Delfi pakub nii tasuta kui ka tasulisi internetipakette.
Sidumisleping Eesti Telefoni ja Unineti vahel lõpptarbijat ei mõjuta. ASi Uninet juhatuse esimehe Markus Nisula sõnul ei ole firmal veel plaanis hakata pakkuma sissehelistamisteenust tasuta, nagu seda teeb Tele2. ?Sellist plaani meil ei ole, aga ei ole välistatud, et selline plaan tekib meil näiteks homme,? sõnas Nisula.
Unineti arendusjuhi Taavi Talviku sõnul kasutab Unineti keskmine sissehelistamisteenuse klient internetti ligi 24 tundi kuus. Unineti kuu abonenttasu on 25 krooni, interneti kasutustunni eest tuleb maksta kell 08?22 kümme krooni ja kell 22?08 neli krooni.
?Unineti klientide kuuarved on 50 ja 125 krooni vahel, ükskõik kui palju internetti kasutatakse, arve üle 125 krooni ei lähe,? sõnas Talvik. Lisaks kuuarvele tuleb maksta Eesti Telefonile sissehelistamisminutite kui kohaliku kõne eest. Uninetil on praegu 3500 sissehelistamisklienti.
Eesti Telefoni sissehelistamisteenust kasutab üle 50 000 kliendi. Eesti Telefoni sissehelistamisteenuse turuosa oli detsembris 51 protsenti.
?Sissehelistamisminutite osas on olnud pidevalt väike kasv. Minutite arvu me börsiettevõttena avalikustada ei saa, kuna tegemist on olulise majandusinfoga, liiatigi ei ole omanikfirma Eesti Telekom veel eelmise aasta majandustulemusi avalikustanud,? ütles Parmas.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.