• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 02.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lada vallutab ka Soome turgu

2000. aasta Eesti automüügi suurim tõusja Lada tegi mullu sama ?puhta? töö ka Soomes, olles müüdud automarkide lõikes suurim tõusja võrreldes 1999. aastaga. Müüginumbrid polnud Soome mastaapides küll suured ? 1 203 autolt kasvas müük 2 332 autoni, kuid siiski.
Kui eestlastele on ikka ja jälle kerge irooniaga ette heidetud hinnatundlikkust ehk maakeeli väljendades vaesust, siis soomlastel peaks ju raha märksa rohkem olema. Järelikult ei ole asi tõepoolest ainult hinnas, rolli mängib ka miski muu ja mitte vähe. Seda enam, et Valmeti tehas lõpetas Ladade kokkupaneku juba mitu aastat tagasi ning ka üle lahe tõusu võib panna suuresti uue 110 arvele. Tegija auto, pole midagi öelda.
Sama kõva tegija, ehkki hoopis teisest puust, oli Soomes Volvo uus 70-seeria. Auto on osutunud koguni nii heaks, et soomlased märksa kallima S80 sinnapaika on jätnud ja V70-sse ümber istunud. Igatahes oli mudelite lõikes 70-seeria Volvo suurim tõusja, S80 aga suurim langeja. Tõsi küll, Opel Zafira tegi tõusu osas küll kõigile ära, kuid unustada ei saa seda, et täiesti uue mudelina jõudis Zafira müügile alles 1999. aasta teisel poolel. Meie jaoks veidi üllatav, muu Euroopa jaoks aga täiesti loomulik oli Fiat Punto läbimüügi 87,6-line kasv. Lääne-Euroopas on see auto lükanud müügitabeli tipus teiselt kohalt isegi VW Golfi, asi tal siis Soomes kolmandaks tõusjaks saada. Ainult paratamatult tekib küsimus: mille pagana pärast eestlastele Punto ei meeldi? Hind justkui normis, auto ise pole näiteks ülimenukast Peugeot 206-st sugugi kehvem, aga no mitte ei lähe. Või on viga müüjas või tarnetes või tõepoolest Fiati imagos, mis tänu VAZ 2101-le meil nii kehv on? Aga samas, mis imagost saab juttu olla, kui Lada ise on nii kuum kaup?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Igatahes tõsiasi on see, et juba detsembrist ei ole Fiati maaletooja koduleheküljel selle automargi kohta vähimatki teavet. Väga põhjaliku ülevaate saab Alfa Romeo Sportwagonist ja see on ka kõik. Ja nõnda suunavadki Interneti kaudu teavet otsivad potentsiaalsed Fiati ostjad oma ostuhuvi mujale. Ainus lohutus on, et Itaalia Auto lehekülg pidavat uuendamisel olema ja küllap ükskord ka Fiat netti naaseb.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele