• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,42%39 643,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 05.02.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Erinevate uuringute läbiviimiseks kasutage eri liiki firmasid

Uuringute tellijatele nii avalikus- kui ka erasektoris valmistab aeg-ajalt raskusi uuringute tellimise protsess. Põhilised probleemid avalduvad selles, et ei fikseerita täpselt uuringu eesmärki. Kui lisaks ei teadvustata ka uuringuid läbiviivate firmade erinevusi, siis juhtub, et teostatava töö lähteülesanne saadetakse kas liiga laiale või valele sihtgrupile. Seetõttu laekuvad konkurssidele pakkumised, mis on sisult liiga erinevad ja raskesti võrreldavad ? erinevad valimi suurused, küsitlemise vormid, töö sisu ja loomulikult ka töö hind.
Selleks, et saada uuringu teostamiseks optimaalseim täitja, peab tellija täpselt teadma, millist tulemust ootab, kes on töö teostajate sihtgrupp, millised on pakkumiste hindamise kriteeriumid.
Kui soovitakse teada laiatarbekaupade turuosa, tarbijate eelistusi, firma tuntust või läbiviidud reklaamikampaania tulemuslikkust, siis tuleb usaldusväärse tulemuse saamiseks küsitleda üldjuhul suurt hulka üksikisikuid või koguda avaldatavat statistikat. Sellise teenuse pakkumisele on spetsialiseerunud arvamus- ja turu-uuringufirmad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui eesmärgiks on saada informatsiooni oma konkurentide tegevusest, nende võimalikest plaanidest tulevikus ja tulevikustsenaariumide hinnangut, siis on esmase tähtsusega saadud informatsiooni kvaliteet ja õige analüüs, mitte ilmtingimata suur küsitletavate arv. Sellise teenuse pakkumisele on spetsialiseerunud konsultatsioonifirmad.
Arvamus- ja turu-uuringufirmad omavad üldjuhul üleriigilist küsitlejate võrku, kes esitavad küsimusi etteantud ankeedilt ning märgivad ära (üldjuhul etteantud) vastusevariandid. Tulemuseks on teineteisega võrreldavad statistilise iseloomuga ankeetvastused.
Konsultatsioonifirmad kasutavad küsitlemiseks eelkõige oma konsultante, kes intervjueerivad samuti etteantud ankeedi põhjal, kuid märgivad lisaks vastustele ära ka vastaja kommentaarid ja enda järeldused, mis tulenevad erinevate intervjueeritavate (rist)küsitlemisest. Sellise metoodika tulemusena saadakse teada uuritava temaatika raames esinevate protsesside põhjused ja tagajärjed.
Kui uuringu eesmärgiks on saavutada kvantiteet (küsitleda suurt hulka inimesi), kuid lisaks vajatakse ka väga kvaliteetset analüüsi ja konkreetseid ettepanekuid, siis on mõttekas kasutada korraga nii arvamus- ja turu-uuringufirmat kui ka konsultatsioonifirmat.
Vt. ka tabelit: Uuringuid tegevate firmade erinevuste mõistmine aitab tellijatel kergemini leida sobivaid teostajaid
Autor: Erki Aljamaa

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele