Otsekorraldus võib viltu vedada

Viktoria Korpan 15. veebruar 2001, 00:00

?Minul oli otsekorraldusleping Hansapanga kaudu Eesti Telefoni arvete tasumiseks. Tegelikult juhtus mitmel korral, et pank lihtsalt ei teinud arveldust ettenähtud kuupäeval,? räägib praeguseks otsekorralduslepingu tühistanud klient, kelle telefoniarvete maksmisega viivitas pank juhtudel, kui ülekande kuupäev langes nädalavahetusele. ?Pank isegi ei reserveerinud summat.?

?Õndsas lihtsameelsuses võtsin kolm päeva pärast maksetähtaega arve sularahast tühjaks. Näiteks makseaeg oli laupäeval, esmaspäeval võtsin kell 17 sularaha välja, kuid pank hakkas ülekannet tegema kell 18. Kõige lollim lugu oli puhkuse ajal, kui ei pank ega Eesti Telefon lihtsalt ei teavitanud mind asjade segasest seisust ja telefon lülitati võlgnevuse tõttu välja. Pidin maksma sisselülitustasu ja ajama Eesti Telefoni teenindajatega mõttetut juttu.?

?Pangapäevad on esmapäevast reedeni ja see ei ole nii ainult Hansapangas,? ütleb Hansapanga avalike suhete juht Ando Noormets. Kokku on Hansapangal klientidega sõlmitud 330 000 otsekorralduslepingut. ?Kui inimesel on tekkinud kahtlus, et otsekorraldusega on probleem, tuleb kindlasti panka pöörduda. Kui süüdi on pank, korvab ta kõik kahjud,? kinnitab Noormets.

Eesti suurima kaabellevifirma ASi Starman klientidest maksab teenuste eest otsekorraldusega ligi neljandik ehk ligi 12 000 inimest. Starmani turundusjuht Henri Treude ütleb, et otsekorraldusega arvete maksmisega probleeme ei ole ning Starman on pankade tööga igati rahul. ?Ainult üks juhtum tuleb praegu meelde, aga sel juhul oli süüdi migratsiooniamet, kes väljastas kahele inimesele ühe ja sama isikukoodiga passid ja üks Starmani klient maksis selle vea tõttu otsekorraldusega kahe inimese arveid,? räägib Treude. ?Kui tekib mingi probleem, on see panga rida.?

Ühispanga elektroonilise panganduse divisjoni direktori asetäitja Tammo Otsasoo tunnistab, et on olnud üksikuid juhtumeid, kui otsekorraldustega on probleeme tekkinud. ?Neid esineb väga vähe, näiteks ajakirjanduse tellimustega,? ütleb Otsasoo.

ASi Eesti Energia 520 000 kodukliendist kasutab otsekorraldustega maksmise võimalust ligi 28 500 inimest. ?Mitte ühtegi negatiivset juhtumit pole seoses otsekorraldustega meil olnud,? ütleb Eesti Energia teeninduse pressiesindaja Margit Mikk-Sokk. ?Meie poolt vaadatuna on see väga turvaline maksevõimalus.?

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing