Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sõltumatu test tõestas diisli halba kvaliteeti

    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) ettevõtetesse tuuakse endiselt iga nädal autosid, millede mootorid on purunenud ebakvaliteetse kütuse kasutamise tagajärjel. Et saada selgemat pilti, mida meie tanklates müüakse, võttis AMTEL Tarbijakaitse Ameti abiga enamikust Tallinnas tegutsevate kütusemüügikettide tanklatest kütuseproovid ja saatis need analüüsiks Belgia sõltumatusse laboratooriumisse. Kokku läksid Belgiasse proovid tosina kütusemüüja pakutava kütusega.
    Diiselkütuste osas on tulemused selgunud, bensiinianalüüsi tulemused laekuvad lähiajal. Kui muude näitajate osas ei olnud tulemused mootorite rikkeohu seisukohalt eriti halvad, siis määrimisomadused ei vastanud tervelt pooltel juhtudel nõuetele. Kuna aga just see näitaja on mootorite eluea seisukohalt üks tähtsamaid, tuleb tõdeda, et olukord meie kütuseturul on tõepoolest halb.
    Võrreldes eesti suurimate tanklakettide kütuseanalüüse, võib esitada küsimuse, miks kütuse maaletoojad Statoil ja Hydro Texaco ei markeeri oma diislikütust eurodiisliks. Vähemalt proovi võtmise päeval ja nendes tanklates vastas diiselkütuse kvaliteet euronõuetele. Tõsi küll, väävlisisaldus oli neis veidi üle euronormi, mistõttu on tõepoolest veidi ennatlik sellele EURO-silti lisada, kuid vähemalt Eesti mõistes oli tegemist igati korraliku kütusega, mis vastab meil müüdavate sõidukite vajadustele. Ja kuna seda kütust müüdi tavaliste hindadega, ei saa võtta kuigi tõsiselt väidet, et eurokütuste hind on meie tarbijale vastuvõetamatu.
    Neste Futura diisel vastas vaid Eesti tavalise (DS ja DT) diiselkütuse nõuetele, ehkki müügisalongis olid saadaval reklaamlehed, kus väideti, et see kütus vastab EN 590 normidele. Määrimisomadused olid normidest kehvemad Lukoili, Milistoili, Petkami ja OÜ Truveks tanklates.
    Seni oli kütuse maaletoojatel võimalik pugeda nö seadusetuse taha. Kuna vabariigi kütuselaborites puudusid vastavad mõõteseadmed, ei nõutud majandusministeeriumi loal kuni 1. jaanuarini 2001 määrimisomaduste testimist maaletoomisel. Mis aga mõistagi ei tähenda seda, et näitaja tohiks erineda normides kehtestatust.
    Kütuseproovide võtmisel nõudsime tanklates ka vastavussertifikaatide esitamist (tankla mahutis oleva kütuse analüüsi tulemusi kajastav dokument). Taas olime koos tarbijakaitse esindajatega sunnitud tõdema, et üldjuhul ei vastanud seal sisaldunud andmed meie analüüsi tulemustele ja tihti ei lubanud vormistus lugeda neid dokumentideks, millega tõestatakse kütuse kvaliteeti.
    Alates 1997 aasta algusest tohib Eestis registreerida (omistatakse tüübikinnitus) ainult euronõuetele vastavaid uusi sõidukeid. Selliste sõidukite mootorites tohib kasutada vaid vastava kvaliteediga kütuseid ja kui toote kasutaja, ehk autoomanik on rikkunud tehase ettekirjutust (olgugi, et kasutajast mitteolenevatel põhjustel), siis ei pruugi tekkinud rike minna garantii alla nagu ka iga teise kauba puhul.
    Alates 01. juulist 2000 kehtivad Eestis uued vedelkütuste normid. Osaledes nende väljatöötamisel, saavutas AMTEL, et euronõuetele vastavate autode tarbeks määratleti normatiivaktis bensiinid 95 EURO, 98 EURO ja diiselkütused DS EURO ning DT EURO, mis igakülgselt vastaksid uute autode tehnilistele nõuetele ja tarbijal oleks võimalus täita tehase ettekirjutusi.
    Meie üllatuseks jäid sellise markeeringuga kütused Eesti turule aga ilmumata, ehkki diislikütuse osas vastasid neist kaks peaaegu normidele.
    Autor: Jaak Uudla
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Balti börse vedas Leedu energiaettevõte
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Kolmapäeval tegi Balti turgudel suurima käibe Ignitis grupe. Balti koondindeks edenes +0,21% ja Tallinna börs +0,26%. Riia börs taandus -0,06% ning Vilniuse börs -0,18%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Tartu automüüja ostab kodulinna konkurendi
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.
Peugeot’ ja Fiati edasimüüja Ascar Tartu OÜ ostab samuti ülikoolilinnas tegutseva Carring ASi, mis tegeleb Alfa Romeo, Jeep’i ja Opelite müügiga.