• OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • OMX Baltic0,13%294,76
  • OMX Riga−0,22%914,91
  • OMX Tallinn−0,19%1 982,03
  • OMX Vilnius0,43%1 234,08
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,07%9 277,09
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%96,91
  • 27.02.01, 15:23
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa palk tuleb saeveskisse meritsi

Kui seni on saeveskite palgipuuduse leevendamiseks Venemaalt sisse ostetud ümarpalk saabunud Eestisse raudteed pidi, siis eile õhtul saabus Kunda sadamasse esimene laev Venemaalt imporditud palkidega.
Peterburist saabunud kaubalaeva pardal on ligi 3000 tihumeetrit kvaliteetset männipalki Võrumaal asuva saeveski ASi Toftan tarbeks. Täna õhtupoolikul asub Kunda sadam palke lossima ehk maha laadima.
'Tänase seisuga on tõenäoliselt laevaga palki transportida kallim kui raudteed pidi,' nentis Toftanit ümarpalgiga varustava ASi Mets Puu logistikajuht Argo Larm. 'Samas kaasneb iga vaguniga sama palju bürokraatiat kui ühe laevaga.' Larmi sõnul on Vene raudtee vaikselt kogu aeg tariife tõstnud.
Kunda sadama direktori Aleksander Nikolajevi kinnitusel lossivad nad esimesed palgikoormaga saabuvad laevad poole hinnaga. 'Tahame saada lossimiskogemust,' rääkis Nikolajev. 'Seni on Eesti sadamad laevadele palke vaid laadinud.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele