• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 02.03.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ralliauto kaif tavaauto hinnaga

Peaaegu üheaegselt uue nelikveoliste väike-keskautode ainuvalitseja Subaru Impreza WRX turuletulekuga ilmus Eesti teedele märksa tagasihoidlikuma välimusega sama klassi nelikveoline auto Seat Leon Turbo. Viimane ei ole kaugeltki nii maskuliinse välimusega kui Subaru ning ka hobuseid kapoti all 30 võrra vähem, kuid üks on selge: ligi 200 000 krooni odavam hind ja 180 hj nelikvedu annab mõtlemisainet paljudele kiirusenautijatele.
?Seatiga sõit oli meeldiv üllatus. Auto juhtimine on kerge ja sportlik moment kannatab täiesti võrdlust Imprezaga. Seatiga saab rallisõidu tunde odavamalt mida seni autosalongist võtta on olnud. Kui stabiilsuskontroll ESP välja lülitada ja ABS kaitse välja võtta, võib Leon jäärajal Imprezale vabalt vastu minna,? tunnistas mõlemat autot katsetanud Järva meister jäärajasõidus Lembit Nõlvak.
Et Leon tõepoolest Imprezale konkurentsi pakub, näitab Nõlvaku sõnul kasvõi see, et uue Impreza hind tõusis eelmise mudeliga võrreldes oluliselt, olles Seat Leonist enam kui 150 000 krooni kallim. Impreza WRX mudeliuuenduse käigus tehtud parandustele lisaks leiab Nõlvak, et ka vanale mudelile on jäänud mõningaid eeliseid. ?Kui 1997. aasta mudelil lasta pöördeid koguda kuni 3000 pöördeni minutis, saabub maksimumvõimsus plahvatuslikult. Kiirendusest tulenev fiiling on suur ja see ongi peamine. 2001. aasta mudelil saabub maksimumvõimsus aga sujuvalt koos pöörete kasvuga. Madalatel pööretel on mootor veidi nõrgavõitu,? selgitab Nõlvak. Tema sõnul on tehnilistes andmetes antud kiirendus 0?100 km/h 6,2 sekundiga võimalik vaid mootori pöörete hoidmisega maksimumi lähedal. Sellistes tingimustes on autod vaat et võrdsed ja määrab kohalt võtt ehk sidur. Uuel Imprezal on sidur muutunud töökindlamaks, samas on auto muutunud ka 110 kg võrra raskemaks. ?Just jäärajasõidus on kerge kaal väga oluline ja siin on Subaru Seatist selgelt üle ja uus Impreza omakorda kipub vanale alla jääma,? lausub Nõlvak.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele