Ülo Toomsalu • 9. mai 2001 • 1 min
Jaga lugu:

PM: Eesti Raudtee erastamine suurendab Venemaa mõju

Kuigi poliitikud püüdsid raudteed mitte erastada selle suurima kliendi omanikule, ei paista see siiski kuidagi õnnestuvat, kirjutab Postimees tänases juhtkirjas.

Erastamise mitmekäiguliste kombinatsioonide tagant on tunda osava mänguri kätt. Kunagi Eesti Raudtee erastamise algatanud naftaärimees Aadu Luukas oli osaline nii erastamiskonkursi võitnud Baltic Rail Service?i (BRS) loomises kui ka erastamisvastase protestiliikumisena sündinud Raudtee Erastamise Rahva ASi (RER) sünnis.

Vene omanike kaudu on Pakterminali firmade grupil ka otsene side Venemaa võimuringkondadeni, mis garanteerib kütuste voo tõenäoliselt ka Vene sadamate täisvõimsuse korral.

Oht on vaid, et transiidi kaudu võib Eestisse hakata suurtes kogustes voolama Vene kapitali, mis võtab aegamisi, aga pidevalt üha suurema kontrolli Eesti majanduse ja poliitikute üle. Juba praegu ei väsi transiidiärimehed kordamast, et Eestil pole mõtet NATOsse minna, sest muidu võivad naftavood kokku kuivada.

Pole siis ime, kui peagi tuuakse ida poolt transiidivoogude suurendamise ettekäändel välja kosjaviinad, millest on väga raske keelduda.

Jaga lugu:
Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt