Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pruugitud autode äri koondub esindustesse

    Kui inimesel on taskus näiteks 50 000 krooni ning tahab enda päevinäinud neljarattalise veidi kobedama vastu vahetada, siis vana hea kombe kohaselt läheb ta Tallinnas esmalt Kadaka teele, kus alles mõni aasta tagasi oli terve nädal avatud müügiplatsidel Saksamaalt toodud autode uputus.
    Paraku ootab teda ees sootuks teistsugune vaatepilt. Autode hulk on kokku kuivanud, nagu oleks keegi rahajõmm sealt tund aega tagasi üle käinud ja iga vähegi korralikuma auto ära ostnud. Platsidel on vaikne, vaid mõni üksik uudistaja käib mõtlikult ringi, ja midagi leidmata lahkub peagi. Autod tunduvad kahtlaselt läikivad ja näpuga värvkatet katsudes on tunda sisse kuivanud tolmukübemeid, mis annavad vihje kunagisest avariist. Ja kui mõne auto kohta tekib konkreetsem küsimus, peab olema üsna järjekindel leidmaks inimest, kes autode kohta midagi öelda oskaks. Ka müüjad on üsna ükskõiksed, justkui teades, et niikuinii kaubaks ei lähe. Tagatipuks selgub, et autol pole võtmeid, hinda ei saa tingida, ja üleüldse ? omanik on hoopis keegi kolmas, keda müüja ei tunne. Saksamaalt toodud odavate autode äri on pealinnas ilmselgelt otsi kokku tõmbamas.
    Veidi vilkam tegevus käib kilomeeter edasi, Mäekalda tänavas, kus autosid rohkem, uudistajaid samuti ja ka äri tehakse. Aga seal on autode hinnad valdavalt juba üle 100 000 krooni ja odavamatest leiab vaid mõne üksiku.
    Ei jää üle muud kui hakata esinduste kaudu autot otsima. Ja oh üllatus-üllatus, pakkumisi hakkab sadama kui küllusesarvest. Ja valdavalt ollakse nõus mistahes variandiga. Tood vana auto meile, saad teise ringi auto vastu. Veidi uuematel autodel on võimalik saada liisingut, vana auto hind sõltub ostetava hinnast jne, jne. Lühidalt, mingi lahenduse oma probleemile lõpuks ikka leiad.
    Paraku ei ole kõhnema rahakotiga autoostjad veel harjunud esindustega asju ajama ja ikka loodetakse turule, kus risk petta saada on oluliselt suurem.
    Äripäeva arvates peaksid inimesed julgemalt külastama esindusi, esitama oma soove ning otsima uusi kompromisse. Eestist ostetud uued autod on jõudnud teisele ja kolmandale ringile ning nende ajalugu on lihtsalt tuvastatav. Autoesindused on ka mujalt toodud vahetusautod üle vaadanud, sest ega nemadki endale päris ronte kaela võta, millest hiljem poleks võimalik lahti saada. Jne, jne. Ja teenus vana autoga salongi, uue(ma)ga välja peaks saama lähitulevikus valdavaks meie autoäris. Kurat teab kust toodud autode aeg hakkab ümber saama. Vähemalt Eesti põhjapoolsetel aladel.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Balti turgudel oli taas punane päev
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Kesknädala tõus Balti aktsiaturgudel jäi üürikeseks – neljapäeval jätkasid kõigi kolme Balti börsi indeksid langust, vedades miinusesse ka koondindeksi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.