Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pruugitud autode äri koondub esindustesse

    Kui inimesel on taskus näiteks 50 000 krooni ning tahab enda päevinäinud neljarattalise veidi kobedama vastu vahetada, siis vana hea kombe kohaselt läheb ta Tallinnas esmalt Kadaka teele, kus alles mõni aasta tagasi oli terve nädal avatud müügiplatsidel Saksamaalt toodud autode uputus.
    Paraku ootab teda ees sootuks teistsugune vaatepilt. Autode hulk on kokku kuivanud, nagu oleks keegi rahajõmm sealt tund aega tagasi üle käinud ja iga vähegi korralikuma auto ära ostnud. Platsidel on vaikne, vaid mõni üksik uudistaja käib mõtlikult ringi, ja midagi leidmata lahkub peagi. Autod tunduvad kahtlaselt läikivad ja näpuga värvkatet katsudes on tunda sisse kuivanud tolmukübemeid, mis annavad vihje kunagisest avariist. Ja kui mõne auto kohta tekib konkreetsem küsimus, peab olema üsna järjekindel leidmaks inimest, kes autode kohta midagi öelda oskaks. Ka müüjad on üsna ükskõiksed, justkui teades, et niikuinii kaubaks ei lähe. Tagatipuks selgub, et autol pole võtmeid, hinda ei saa tingida, ja üleüldse ? omanik on hoopis keegi kolmas, keda müüja ei tunne. Saksamaalt toodud odavate autode äri on pealinnas ilmselgelt otsi kokku tõmbamas.
    Veidi vilkam tegevus käib kilomeeter edasi, Mäekalda tänavas, kus autosid rohkem, uudistajaid samuti ja ka äri tehakse. Aga seal on autode hinnad valdavalt juba üle 100 000 krooni ja odavamatest leiab vaid mõne üksiku.
    Ei jää üle muud kui hakata esinduste kaudu autot otsima. Ja oh üllatus-üllatus, pakkumisi hakkab sadama kui küllusesarvest. Ja valdavalt ollakse nõus mistahes variandiga. Tood vana auto meile, saad teise ringi auto vastu. Veidi uuematel autodel on võimalik saada liisingut, vana auto hind sõltub ostetava hinnast jne, jne. Lühidalt, mingi lahenduse oma probleemile lõpuks ikka leiad.
    Paraku ei ole kõhnema rahakotiga autoostjad veel harjunud esindustega asju ajama ja ikka loodetakse turule, kus risk petta saada on oluliselt suurem.
    Äripäeva arvates peaksid inimesed julgemalt külastama esindusi, esitama oma soove ning otsima uusi kompromisse. Eestist ostetud uued autod on jõudnud teisele ja kolmandale ringile ning nende ajalugu on lihtsalt tuvastatav. Autoesindused on ka mujalt toodud vahetusautod üle vaadanud, sest ega nemadki endale päris ronte kaela võta, millest hiljem poleks võimalik lahti saada. Jne, jne. Ja teenus vana autoga salongi, uue(ma)ga välja peaks saama lähitulevikus valdavaks meie autoäris. Kurat teab kust toodud autode aeg hakkab ümber saama. Vähemalt Eesti põhjapoolsetel aladel.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Intressitõus töötab: turud reageerisid suure ralliga
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Maailma aktsiad tõusid kolmapäeval, kuna investorid loodavad, et tulevased intressitõusud muutuvad vähem agressiivseks. Esimesed märgid näitavad, et eelmised käigud rahapoliitika karmistamiseks töötavad ja leevendavad hinnasurvet.
Aleksei Šiškin: Nord Stream 2 hävitas eestlaste hõimurahva asuala
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
Sel nädalal sai selgeks, et Nord Streami projekti ajaloole pandi rasvane punkt. Sabotaaži tulemusena löödi gaasitorud rivist välja ja kõige järgi otsustades pole neid võimalik taastada. Delovõje Vedomosti ajakirjanik Aleksei Šiškin kirjutab gaasitorude ebaselgest ja traagilisest rollist eestlaste hõimurahva vadjalaste ajaloos.
OPEC+ kärbib naftatootmist oodatust rohkem
Naftat eksportivate riikide koondorganisatsioon OPEC+ otsustas kolmapäeval kärpida nafta tootmiskvoote kahe miljoni barreli võrra päevas, mis on oluliselt rohkem, kui veel nädalavahetusel kõlanud arvamusel, et tootmiskärbe tuleb üle ühe miljoni barreli päevas.
Naftat eksportivate riikide koondorganisatsioon OPEC+ otsustas kolmapäeval kärpida nafta tootmiskvoote kahe miljoni barreli võrra päevas, mis on oluliselt rohkem, kui veel nädalavahetusel kõlanud arvamusel, et tootmiskärbe tuleb üle ühe miljoni barreli päevas.
Reaalajas börsiinfo
Lemeks teenis möödunud aastal rekordilise käibe ja kasumi
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Möödunud aastal oli Lemeks ASi käive 193 miljonit eurot, mis oli 61% suurem tunamullusest käibest. Hea aasta põhjus oli ettevõtte juhatuse esimehe Jüri Külviku sõnul selles, et koroona ajal kulutamata jäänud raha investeeriti Eestis ja Euroopas kodude uuendamisse, mis tõi kaasa puidust toodete müügi hüppelise kasvu.
Suur galerii: Äriplaan 2023 tõi kokku rekordarvu ettevõtlikke inimesi
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Eelmise nädala neljapäeval peetud Äriplaani konverentsil osales 650 inimest, kes kuulasid tippettevõtjate äriplaane ja ootusi algavaks majandusaastaks.
Hirmust tuleb rääkida, et seda mitte karta
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Varem hoiduti tuumaohust rääkimisest, et mitte külvata asjatut masendust ja paanikat. Nüüd, vastupidi, sellest justnimelt tulebki rääkida, et hoida ära asjatut masendust ja paanikat, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: USA aktsiad, uus rahakaasamine, kuld ja jaekaubanduse tulevik
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.
Neljapäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägib investor Anu Lill USA aktsiaturul toimuvast (t)rallist ning Elon Muski mõjust Tesla ja Twitteri investoritele.

Olulisemad lood

Kaubanduskoda: universaalteenusest saavad kasu väga vähesed ettevõtted
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.
Kaubanduskoda teatas, et ettevõtetele plaanitud elektri universaalteenus pole piisav ettevõtete toetamiseks, nende konkurentsivõime tagamiseks ning suur hulk ettevõtjaid ei pruugi saada universaalteenust kasutada.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.