Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kas tulemuspalga kehtestamine maksuametis on õige?
Juba praegu nõuab maksuamet maksumaksjalt kas osalise või täielikult täiendavate maksude tasumist ettekirjutusega, ilma et sellel oleks seadusest tulenev alus. Põhjusel, et suur osa maksumaksjaid ei taha maksuametiga tülli minna, tasutakse paljud sellised summad ka ilma vaidlemata ära, uue süsteemi rakendamine suurendab maksuameti agarust veelgi ning tagajärjeks on maksumaksjate sattumine pideva maksuameti surve alla.
Läti kogemus näitab, et ka seal juurutati selline süsteem, kuid kaotati kiiresti ära. (ÄP 10.10.2001)
Juhul, kui tulemuspalga aluseks on ainult ettekirjutused, pean tõenäoliseks, et maksumaksjate liidu poolt avaldatud kartusel on alust. On tõenäoline, et maksuametnikud hakkavad n-ö igaks juhuks võimalikult palju ettekirjutusi tegema. Kui aga tulemuspalga maksmisel arvestatakse näiteks tehtud ettekirjutuste ja vaidlustatud ettekirjutuste suhet, siis see omakorda sunniks ametnikke-maksuhaldureid ka teatud ettevaatusele.