Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    607 ja HDI sobivad pikamaasõitjale

    Tihedas linaliikluses suure Peugeot 607ga sinna-tänna põigeldes saab selgeks, et linnaauto see just ei ole. Ehkki 2,2-liitrisel HDI diiselmootoril jagub võhma liigutada autot piisavalt, on siiski tema kiirendusomadused sellised, et paigalt võttes tekib kerge mõttepaus, siis veidi aega mootor ärkab ja kui lõpuks turbo täiel võimsusel tööle hakkab, vajub selg istmesse. Linnalikkuses on selle hetke ootamine aga eriti pikk, sest kiirused on väikesed.
    Hoopis iselugu on selle autoga maanteel. Suur, pehme ja mugav nagu üks õige maanteeristleja olema peab. Kui mõni aeglasem liikur ette jääb, pole tarvis käiku vahetadagi, sest viiendast käigust piisab täiesti, et muretult mööda ?vajutada?. Kui tegemist veidi ekstreemsema olukorraga, siis neljandaga on kiirendus aga nii võimas, et möödasõit on kui mõte, mis juba hetke pärast unustatud. Kuid see selleks. Kõige rohkem räägib pikkade otste kasuks kõrgsurve sissepritsega HDI mootori kütusekulu. Kui pärast enam kui 500 km pikkust proovisõitu on paagis alles veel üle poole kütusest, on testijad sunnitud alla andma. Enamaks ei ole lihtsalt aega, kontoritöö tahab kah tegemist. Seega ütleb lihtne arvutus, et ühe paagitäiega suudab 607 katta vähemalt 1100-1200 kilomeetrit. Tõsi küll, ka paak ise ei ole just tilluke, ikkagi 80 liitrit. Kui aga sellise suure keskautoga saab ilma tankimata kolm korda Tallinnast Tartusse ja tagasi ära käia, on näitaja omaette. Neile, kes sõidavad näiteks Tallinna ja Paide vahet, piisab sellest kogusest terveks nädalaks.
    HDI mootoriga auto mõõtmistulemused Haapsalu lennurajal näitavad, et tublisti alla 10 000 km sõitnud mootor ei ole veel oma täit töövõimet kätte saanud. Tippkiirust lubavad tehnilised andmed 205 km/h, kuid üle 190 km/h sealt välja ei pigista, rada saab enne otsa. Kiirenduse numbrid kõiguvad 13,2 ja 13,5 vahel, tehnilistes andmetes on lubatud 10,6. Kiirenduse osas võtabki kõige enam aega auto paigalt saamine ja turbo rakendumine, edasine toimub jub kõik nagu õlitatult. Teisiõnu, kui auto juba liigub, siis on kiirendust rohkem kui rubla eest.
    Mõistagi ei ole luksusautoga võrreldavate sõiduomadustega Peugeot 607 võimalik just võileivahinna eest osta, kuid konkurentidega võrreldes pole tema hind ka sugugi kõrge. Bensiinimootoritega variandid algavad alates 419 900 kroonist ja sõltuvast varustusest ning mootorist ulatuvad kuni 560 900 kroonini välja. Diiselmootoritega autodealghind on nagu ikka, pisut kõrgem ? 459 900 krooni. Kui bensiinimootoreid on saadaval kahte erinevat (2,2-liitrine ja 158 hj ning 3,0-liitrine ja 210 hj), siis diiselmootorite valik piirdub 2,2-liitrise HDIga, millel hobujõude 134.
    Varustuse osas ei ole Peugeot?l samuti põhjust häbeneda. Ka kõige lihtsam varustus sisaldab täisautomaatset kliimaseadet, pardaarvutit, turvakardinaid, püsikiirusregulaatorit, vihmasensorit, nahkrooli jne, jne. Kogu loetelu ühele lehele naljalt ära ei mahu. Kallima, Pack varustusega lisanduvad aga elektriliselt juhitav tagaakna kardin, rehvisurve detektorid jne. Nahksisu, ksenoontulede jms tuleb eraldi maksta, kuid lisavarustuse loetelu on vähemalt kolm korda lühem kui baasvarustuse oma.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Google koondab teadmata osa töötajatest Protest Iisraeli vastu maksab töö veel kümnetele ettevõtte töötajatele
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Lisaks Teslale andis uuest koondamislainest teada ka Alphabeti omanduses olev Google.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.