Tõnu Tramm • 18. oktoober 2001 kell 22:00

607 ja HDI sobivad pikamaasõitjale

Tihedas linaliikluses suure Peugeot 607ga sinna-tänna põigeldes saab selgeks, et linnaauto see just ei ole. Ehkki 2,2-liitrisel HDI diiselmootoril jagub võhma liigutada autot piisavalt, on siiski tema kiirendusomadused sellised, et paigalt võttes tekib kerge mõttepaus, siis veidi aega mootor ärkab ja kui lõpuks turbo täiel võimsusel tööle hakkab, vajub selg istmesse. Linnalikkuses on selle hetke ootamine aga eriti pikk, sest kiirused on väikesed.

Hoopis iselugu on selle autoga maanteel. Suur, pehme ja mugav nagu üks õige maanteeristleja olema peab. Kui mõni aeglasem liikur ette jääb, pole tarvis käiku vahetadagi, sest viiendast käigust piisab täiesti, et muretult mööda ?vajutada?. Kui tegemist veidi ekstreemsema olukorraga, siis neljandaga on kiirendus aga nii võimas, et möödasõit on kui mõte, mis juba hetke pärast unustatud. Kuid see selleks. Kõige rohkem räägib pikkade otste kasuks kõrgsurve sissepritsega HDI mootori kütusekulu. Kui pärast enam kui 500 km pikkust proovisõitu on paagis alles veel üle poole kütusest, on testijad sunnitud alla andma. Enamaks ei ole lihtsalt aega, kontoritöö tahab kah tegemist. Seega ütleb lihtne arvutus, et ühe paagitäiega suudab 607 katta vähemalt 1100-1200 kilomeetrit. Tõsi küll, ka paak ise ei ole just tilluke, ikkagi 80 liitrit. Kui aga sellise suure keskautoga saab ilma tankimata kolm korda Tallinnast Tartusse ja tagasi ära käia, on näitaja omaette. Neile, kes sõidavad näiteks Tallinna ja Paide vahet, piisab sellest kogusest terveks nädalaks.

HDI mootoriga auto mõõtmistulemused Haapsalu lennurajal näitavad, et tublisti alla 10 000 km sõitnud mootor ei ole veel oma täit töövõimet kätte saanud. Tippkiirust lubavad tehnilised andmed 205 km/h, kuid üle 190 km/h sealt välja ei pigista, rada saab enne otsa. Kiirenduse numbrid kõiguvad 13,2 ja 13,5 vahel, tehnilistes andmetes on lubatud 10,6. Kiirenduse osas võtabki kõige enam aega auto paigalt saamine ja turbo rakendumine, edasine toimub jub kõik nagu õlitatult. Teisiõnu, kui auto juba liigub, siis on kiirendust rohkem kui rubla eest.

Mõistagi ei ole luksusautoga võrreldavate sõiduomadustega Peugeot 607 võimalik just võileivahinna eest osta, kuid konkurentidega võrreldes pole tema hind ka sugugi kõrge. Bensiinimootoritega variandid algavad alates 419 900 kroonist ja sõltuvast varustusest ning mootorist ulatuvad kuni 560 900 kroonini välja. Diiselmootoritega autodealghind on nagu ikka, pisut kõrgem ? 459 900 krooni. Kui bensiinimootoreid on saadaval kahte erinevat (2,2-liitrine ja 158 hj ning 3,0-liitrine ja 210 hj), siis diiselmootorite valik piirdub 2,2-liitrise HDIga, millel hobujõude 134.

Varustuse osas ei ole Peugeot?l samuti põhjust häbeneda. Ka kõige lihtsam varustus sisaldab täisautomaatset kliimaseadet, pardaarvutit, turvakardinaid, püsikiirusregulaatorit, vihmasensorit, nahkrooli jne, jne. Kogu loetelu ühele lehele naljalt ära ei mahu. Kallima, Pack varustusega lisanduvad aga elektriliselt juhitav tagaakna kardin, rehvisurve detektorid jne. Nahksisu, ksenoontulede jms tuleb eraldi maksta, kuid lisavarustuse loetelu on vähemalt kolm korda lühem kui baasvarustuse oma.

Hetkel kuum