• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 19.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Baltikumi autoturul kosub enim Leedu

Kui seni oli Läti ja Leedu uute sõiduautode läbimüükide vahe üsna märgatav, siis selle aasta 9 kuuga on see kahanenud vaat et olematuks. Lätis on müüdud 5736 uut sõiduautot, Leedus 5264. Tõsi küll, Leedu statistika sisaldab ka väikseid tarbesõidukeid, ehk kaubikuid, mille osakaal oli septembris 129. Seega, septembris oli Leedu müük vaid 10 sõiduauto võrra väiksem kui Lätis ja trend on süvenev.
Leedu ja Läti uute sõiduautode turud on Eesti omaga võrreldes üsna omanäolised. Näiteks kui Eestis kasvab üha Ladade läbimüük, siis Lätis läheb see aina allamäge. Võrreldes möödunud aasta sama ajaga on Ladade läbimüük Lätis kahanenud enam kui kaks korda. Leedus seevastu läheb Lada väga hästi, kuid mitte meile tuttavad 110 ja 111, vaid hoopis Niva, vana hea 05, 06 ja 07, mida Eesti turule üldse ei lubata. Lisaks leiab lõunanaabride nimekirjast sootuks eksootilisi nimesid: Leedus on registreeritud 3 uhiuut Ferrarit ja 1 Maserati, Läti võib hoobelda 2 Bentley, 17 Porsche, 4 Cadillaci, 2 Lincolni, 1 Morgani jt eksootidega.
Meie jaoks on kummaline, et Porschesid on müüdud Lätis ligi kaks korda rohkem kui Seati, kuid teisalt on see mõistetav, kuna Lätis puudus Seati esindaja. Nüüd on võtnud selle töö enda õlule meie Japauto ja lähitulevikus on oodata tõelist eestlaste vallutusretke kogu Baltikumis. Ja kes teab, välistatud pole seegi, kui mõni Leedu diiler Eestis esindusõiguse saab.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti uute sõiduautode müük
Leedu uute autode müük
Läti uute sõiduautode müük

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele