Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Täiskonteineri kaubamahu puudumisel aitab tükikonteineri kasutamine

    Mida tähendab lennusaadetiste puhul lühend LCL ?
    LCL (Less that Conatiner Load) ehk tükikonteiner on lühidalt lahti mõtestatult üks osa FCL?ist ehk täiskonteinerist. Ekspedeerija kogub lähtepunkti terminalis kokku erinevate klientide kaubad ja laeb ühte konteinerisse ning transpordib selle sihtpunkti terminali, kus iga klient saab oma kauba kätte.
    Kas tükikonteineri kasutamine pakub mingeid eeliseid täiskonteineri ees ? Kliendi eelis on, et ta maksab ainult selle osa eest, kui palju tal kaupa on. Näiteks, kui kliendile on pakutud LCL transpordi hind 90 dollarit/cbm ja kliendi kauba kogus on 5,2 cbm, siis maksab klient transpordi eest 5,2 x 90 = 468 dollarit. LCL?i puhul tuleb tähele panna, et mahukaalu tingimus on 1 cbm = 1000 kg.
    FCL?i ehk täiskonteineri puhul maksab klient terve konteineri ruumi eest. Pole vahet kui palju kaupa on konteinerisse laetud. LCL tasub ennast ära, kui kaupa on kuni ca 10 cbm. (erineb vastavalt lähtepunktile). Kliendi jaoks on LCL kasulik, kuna ei pea ootama, kuni kaupa on täiskonteineri jagu, vaid saab saata väiksemaid koguseid. Seega saab läbi ajada väiksemate rahaliste vahenditega. Kokkuvõte on lihtne: kui on kaupa vähe, siis tuleb kasutada LCL?i, kui on kaupa palju, siis FCL?i.
    Millised on logistikavõrgustiku eelised ekspedeerimisteenuse tarbijale?
    Efektiivsetele logistilistele lahendustele ja kiirele teenindusele orienteeritud rahvusvaheline logistikavõrgustik võimaldab ettevõtjatel ühes tarneahelas kasutada integreeritult maantee-, mere- ja õhutranspordi kombinatsioone ning nendega seotud logistikateenuseid.
    Logistikavõrgustikus on tavapäraselt ühtne infotehnoloogiline süsteem mis võimaldab kiiresti leida optimaalseid eksportsaadetiste marsruute, ühendada kaubakoguseid ning otsida veoseid impordisuunal ning seda väga laias geograafilises areaalis.
    Logistikavõrgustikke välja ehitanud ekspedeerimiskontsernid on võimelised pakkuma klientide kõiki vajadusi katvaid transpordi- ja logistikalahendusi ehk kogu nende logistilise ahela kvaliteetset haldamist. Transpordi- ja logistikateenuste outsourcing´u järele on viimastel aastatel nõudlus pidevalt kasvanud ? järelikult arvavad paljud selle kasutajad, et nad saavad professionaalse teenusepakkuja teadmisi ja vahendeid ära kasutades oma põhiäri paremaks muuta.
    ___________________________________________
    küsimusi esitada ja kommentaare lisada saab aadressil www.aripaev.ee/mod/foorumid
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.