• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 23.10.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täiskonteineri kaubamahu puudumisel aitab tükikonteineri kasutamine

Mida tähendab lennusaadetiste puhul lühend LCL ?

Artikkel jätkub pärast reklaami

LCL (Less that Conatiner Load) ehk tükikonteiner on lühidalt lahti mõtestatult üks osa FCL?ist ehk täiskonteinerist. Ekspedeerija kogub lähtepunkti terminalis kokku erinevate klientide kaubad ja laeb ühte konteinerisse ning transpordib selle sihtpunkti terminali, kus iga klient saab oma kauba kätte.
Kas tükikonteineri kasutamine pakub mingeid eeliseid täiskonteineri ees ? Kliendi eelis on, et ta maksab ainult selle osa eest, kui palju tal kaupa on. Näiteks, kui kliendile on pakutud LCL transpordi hind 90 dollarit/cbm ja kliendi kauba kogus on 5,2 cbm, siis maksab klient transpordi eest 5,2 x 90 = 468 dollarit. LCL?i puhul tuleb tähele panna, et mahukaalu tingimus on 1 cbm = 1000 kg.
FCL?i ehk täiskonteineri puhul maksab klient terve konteineri ruumi eest. Pole vahet kui palju kaupa on konteinerisse laetud. LCL tasub ennast ära, kui kaupa on kuni ca 10 cbm. (erineb vastavalt lähtepunktile). Kliendi jaoks on LCL kasulik, kuna ei pea ootama, kuni kaupa on täiskonteineri jagu, vaid saab saata väiksemaid koguseid. Seega saab läbi ajada väiksemate rahaliste vahenditega. Kokkuvõte on lihtne: kui on kaupa vähe, siis tuleb kasutada LCL?i, kui on kaupa palju, siis FCL?i.
Millised on logistikavõrgustiku eelised ekspedeerimisteenuse tarbijale?
Efektiivsetele logistilistele lahendustele ja kiirele teenindusele orienteeritud rahvusvaheline logistikavõrgustik võimaldab ettevõtjatel ühes tarneahelas kasutada integreeritult maantee-, mere- ja õhutranspordi kombinatsioone ning nendega seotud logistikateenuseid.
Logistikavõrgustikus on tavapäraselt ühtne infotehnoloogiline süsteem mis võimaldab kiiresti leida optimaalseid eksportsaadetiste marsruute, ühendada kaubakoguseid ning otsida veoseid impordisuunal ning seda väga laias geograafilises areaalis.
Logistikavõrgustikke välja ehitanud ekspedeerimiskontsernid on võimelised pakkuma klientide kõiki vajadusi katvaid transpordi- ja logistikalahendusi ehk kogu nende logistilise ahela kvaliteetset haldamist. Transpordi- ja logistikateenuste outsourcing´u järele on viimastel aastatel nõudlus pidevalt kasvanud ? järelikult arvavad paljud selle kasutajad, et nad saavad professionaalse teenusepakkuja teadmisi ja vahendeid ära kasutades oma põhiäri paremaks muuta.
___________________________________________

Artikkel jätkub pärast reklaami

küsimusi esitada ja kommentaare lisada saab aadressil www.aripaev.ee/mod/foorumid

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele