Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
TOP 30 arvutatakse kuue näitaja põhjal
Baasandmed
Turismiettevõtete TOPi koostamiseks sai Äripäev firmade andmete algbaasi ettevõtteregistrist, kust saadi käibelt 40 suurima turismifirma finantsnäitajad. Lisaks saatis toimetus kirjad mõnele suuremale reisifirmale. Samuti avaldati küsitlusleht mitmel korral ajalehes Äripäev.
TOPi tabelisse pääsesid firmad, kes esitasid õigeks ajaks täielikud andmed. Samuti eeldas üldjärjestusse jõudmine aktiivset majandustegevust kahel täielikul aastal ? nii 1999. kui ka 2000. aastal.
Metoodika
Turismifirmade TOP 30 põhijärjestus moodustati kuue finantsnäitaja põhjal: 2000. aasta käive, käibe kasv kordades 1999. aastaga võrreldes, 2000. aasta puhaskasum, kasumi kasv absoluutarvudes 1999. aastaga võrreldes, rentaablus ja 2000. aasta varade tootlikkus (ettevõtte efektiivsuse näitaja return on assets ? ROA. ROA = puhaskasum/perioodi keskmine koguvara × 100%. Perioodi keskmine koguvara saadakse kahe järjestikuse majandusaasta bilansimahu liitmisel ja kahega jagamisel.)
Kuue näitaja põhjal tekkinud pingeridade kohapunktide summa andis koha üldedetabelis. Kõige edukam on kõige vähem punkte kogunud firma. Sama metoodikat kasutatakse Äripäeva TOP 100 ja kõiki teisi valdkondi kajastavate TOPide puhul.
Autor: ÄP