• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 02.11.01, 00:00

Mazda maastur Eestis

Mazda linnamaastur Tribute ilmus Euroopa avalikkuse ette juba 2000 kevadel Genfi autonäitusel. Möödunud suvel käis esimene näidismudel ka mööda Eestit ringi ning auto müügile jõudmine tundus vaid aja küsimusena. Aasta tagasi, kui Itaalias esitleti Tribute?i Euroopa autoajakirjanikele, selgus, et auto müügile jõudmisega läheb veel aega ning enne 2001 kevadet ta Balti turule ei jõua. Kevadisel Motorexil selgus aga, et Ameerikas toodetav Mazda Tribute on sealsel turul nii populaarne, et Põhja-Euroopa saab esimesed autod alles 2001 sügisel. Nii oligi. Sel nädalal toimus Mazda edasimüüjatele ja autoajakirjanikele Mazda Tribute?i Eesti esitlus. Paraku ei tekitanud kauaoodatud mudel diilerite silmis erilist rõõmusära. Kuni 2002 kevadeni on saadaval vaid kõige luksuslikum ja kallim versioon: nahksisu, kliimaseadme, automaatkäigukasti jms varustatud 3-liitrine V6 Exclusive, mille hind alates 459 900 kroonist. Sellise baashinnaga Eesti hinnatundlikule turule sisenemine ei ole diileritele just ülesanne kergete killast.
Auto ise on aga tegija. Vähe sellest, et 197hobujõuline mootor vajutab hetkega selja istmesse, laseb maanteel kuni 200 km tunnikiirusega sõita, on Tribute ka mehe eest väljas maastikul. Kui valdavalt esisilla abil liikuval maasturil esirataste haare kaob, suundub vedu automaatselt kuni 50 ulatuses tagaratastele. Kui lülitada sisse keskdiferentsiaalilukk, tekib esi- ja tagarataste vahel pidev 50/50 veojõu jaotus. Sellises asendis ronis Tribute Männiku tankodroomil üles ka kõige järsematest mägedest ja tema võimekus oli muljetavaldav.
Õnneks on samast autost tulemas ka odavamaid versioone. Kevadeks on oodata 2-liitrise mootori ja 5käigulise manuaalkäigukastiga autot ja seda nii nelik- kui ka esiveolisena. Milliseks kujunevad nende mudelite hinnad, pole esialgu veel teada, kuid loodetavasti jäävad need allapoole 400 000 piiri.
___________________________________________
Mazda Tribute sätib end turgu vallutama
www.mazdaestonia.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele