• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärritav reklaam arvutiekraanil

    Kuuldes arvuti taga tööd tegevate kolleegide sajatamist, ei saa päris kindel olla, et kõik sellest uuendusest rõõmu tunnevad.
    Hansapanga fantoom-bänner on üles riputatud mitmesse populaarsesse veebikeskkonda, sealhulgas portaalidesse ja meediaväljaannete lehekülgedele. Üle ekraani laotab see end siis, kui ühe neist lehekülgedest lahti jätate ja arvutiga kümme minutit midagi ei tee.
    See on üks innovatiivsetest lahendustest, mille Hansapank veebis reklaamimise võimaluste mitmekesistamiseks kasutusele on võtnud, räägib panga internetiturunduse osakonna juhataja Tanel Talve. Tema sõnul ei ole kampaania kohta negatiivset tagasisidet seni laekunud.
    Häirivaks osutub reklaam, mida inimene ei oska oodata, räägib Tele2 e-kommertsi juht Andres Jõesaar. "Kui reklaam ilmub meie ette ootamatult, võib selle mõju olla negatiivne vaatamata sellele, et see pälvib palju tähelepanu," tõdeb Jõesaar.
    Telereklaam pole vähem agressiivne ja ärritab samal moel, märgib reklaamiagentuuri Division juht Rain Pikand. Tema sõnul on aga teles võimalik reklaami teha pisut kenamini ning üleminek programmilt reklaamile on sujuvam, samuti oleme reklaamiplokkidega teles juba harjunud.
    Tegelikult oleme ju näinud ka kõiksugu kirevat veebireklaami, kuid Eesti oma keskkondades pole agressiivset reklaami seni üldse tehtud, on mõlemad reklaamispetsid nõus.
    Bänner on üks vähemmõjusaid internetis reklaamimise võimalusi. Mujal maailmas on näiteks küllalt levinud, et soovitud leheküljele minekuks pead täitma kümne küsimusega ankeedi suvalise toote kohta, toob Jõesaar näiteks.
    Jõesaare hinnangul on Hansapank olnud oma e-kommertsilahendustes väga innovaatiline, püüdes siiski tarbijat mitte ärritada. Hiljuti kasutati lahendust, kus teatud tegevuse peale käivitus vee tilkumise heli ettemängiv fail.
    Pikandi väitel ei ole iseenesest ärritavat reklaami olemas, küsimus on vastuvõtja tajus. Neti-tarbija peab aru saama, miks see reklaamkast tema ekraanile ronib.
    Pedagoogikaülikooli reklaami ja meedia osakonna juhataja Tiina Hiobi võib reklaam agresiivsena võib tunduda siis, kui tema sõnum on sisuliselt agressiivne ("Kiirusta, sest kaupa jätkub vaid esimesele 30-le!") või ta on vormistatud olemaks agressiivne ("Point ruulib!") või katkestab ta meie tähelepanuprotsesse täiesti ootamatutel hetkedel (bännerireklaam) või siis on reklaam pealetükkiv liigse kordumise tõttu (kopraonu-sündroom).
    "Agressiivsus on ilmselt korvamas ideevaesust - maailma reklaamiklassika paremikku kuuluvad reklaamid hiilgavad ikka pigem idee kui pealetükkivuse poolest," ütleb Hiob.
    Hiob lisab, et võib-olla kujundaks palju parema vastuvõtu ning hoiaku reklaam, kus kohe alguses vabandatakse, et vaataja aega ning tähelepanu oma huvides kasutatakse ning esitatakse oma sõnum viisakalt ja lühidalt ning siis tänatakse inimesi reklaamile pühendatud hetkede eest. Nimelt selline telereklaam võitis kunagi suure poolehoiu Jaapanis. Sellelt äärmuslikult näitelt võiks õppida küll.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Mandre: terviseedendus saagu lähtekohaks
Praeguses sotsiaalkindlustussüsteemis puudub tugev seos inimeste tervisekäitumise ja riiklike teenuste vahel, kirjutab Mihkel Mandre arvamuslugude konkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Praeguses sotsiaalkindlustussüsteemis puudub tugev seos inimeste tervisekäitumise ja riiklike teenuste vahel, kirjutab Mihkel Mandre arvamuslugude konkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Börs: Nasdaqi indeks langes korrektsiooni
USA aktsiaturud jätkasid täna langust, ühelt poolt olid börsifirmade kvartalitulemused tugevad, aga investorid on intressimäärade tõusu ootuses jätkuvalt tehnoloogiasektori aktsiaid müümas, vahendab Bloomberg.
USA aktsiaturud jätkasid täna langust, ühelt poolt olid börsifirmade kvartalitulemused tugevad, aga investorid on intressimäärade tõusu ootuses jätkuvalt tehnoloogiasektori aktsiaid müümas, vahendab Bloomberg.
Raadiohommikus: Rakveret juhib koroonasse nakatunud linnapea ja Jaak Roosaare avaldab tänavused plaanid
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis üritame saada telefonile teist korda koroonat põdevat Rakvere linnapead Triin Varekut. Võtame talt vahetu kommentaari isiklikest läbielamistest ja uurime, kuidas linnapea juhib kodukontorist koroonasituatsiooni ja enegiahinna kriisi Rakvere linnas.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis üritame saada telefonile teist korda koroonat põdevat Rakvere linnapead Triin Varekut. Võtame talt vahetu kommentaari isiklikest läbielamistest ja uurime, kuidas linnapea juhib kodukontorist koroonasituatsiooni ja enegiahinna kriisi Rakvere linnas.
Tallinna linnaettevõtte juhatuse liige sai süüdistuse
Äsja kohtusse saadetud Saaremaa Laevakompanii kriminaalasjas sai teiste seas süüdistuse ka ettevõtte nõukogusse kuulunud Lennart Viikmaa, kes viimased aastad on olnud ametis Tallinna Linnatranspordi juhatuses.
Äsja kohtusse saadetud Saaremaa Laevakompanii kriminaalasjas sai teiste seas süüdistuse ka ettevõtte nõukogusse kuulunud Lennart Viikmaa, kes viimased aastad on olnud ametis Tallinna Linnatranspordi juhatuses.