Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nissani linnamaastur käis end Eestis näitamas
Nissani uut linnamaasturit näidati esmakordselt aasta tagasi Pariisi autonäitusel. Seal oli ta veel väljas kontseptautona, kuid sel nädalal Eestisse saabunud tootmisvalmis müügivariant ei erine ideeautost kuigivõrd. Samas võib müüki jõudvatel autodel võrreldes näidismudeliga väiksemaid tehnilisi muudatusi siiski ette tulla. Põhjamaade turule mõeldud autode varustusse lisandub tõenäoliselt stabiilsuskontroll ESP ja tahaks loota, et ka tagapampri all olev plastmassist kütusefilter leiab mõne turvalisema koha. See asub näidismudelil sedavõrd madalal, et talvel külmaga lumehange tagurdades on üsna väheusutav, et see seal terveks jääks. Muidu aga on X-Trail igati tegija auto. Vaatamata sellele, et ligi poolteist tonni kaaluva maasturi kapoti all on vaid 2-liitrine ja 140hj bensiinimootor (müügile jõudmisel lisandub ka 2,2-liitrine turbodiisel koos 6käigulise manuaalkäigukastiga), on autol minekut piisavalt. Erilist sportlikkust sellise võimsuse juures mõistagi oodata ei tasu, kuid möödasõitudel vahetuvad käigud alla kiiresti ja mingit probleeme sellised manöövrid küll ei valmista. Samas on automaatkäigukastiga maasturi keskmine kütusekulu üsna muljetavaldav ? 10 l/100 km kohta. Mõistagi saab sama mootoriga autot soetada ka manuaalse käiguvahetajaga, mis bensiinimootori puhul on 5käiguline.
Auto sisemus on üsna omanäoline. Näidikupaneel asub täpselt armatuurlaua keskel, mis on tootja seisukohalt üsna kaval lähenemine. Pole vahet, kas rool asub paremal või vasakul pool. Seal kus tavalisel autol asub näidikupaneel, on X-Trailil hoopis sahtel mobiiltelefonile koos akulaadijale mõeldud pistikupesaga. Mis X-Traili juures aga täiesti ainulaadne, on katuseluuk. See ulatub poolde katusesse ja tagaistmelt püsti tõustes mahub vabalt poolest kerest auost välja vaatama. Seetõttu on selline auto üsna sobilik jahimeestele. On ju ka X-Traili maastikuvõimed üsnagi tõsiseltvõetavad. Transmissioon on elektrooniliselt juhitav ja töötab kolmes astmes: esivedu, automaatne nelikvedu (ehk veojõud jaguneb vastavalt vajaduse sellele rattale, kus seda kõige enam tarvis) ja lukustatud nelikvedu. Ainsaks miinuseks on siin aeglusti puudumine, kuid diiselmootori pöördemoment ja 6käiguline manuaalkäigukast peaks seda mõneti kompenseerima. Esialgsetel andmetel jääb X-Traili alghind 350 000 krooni piirimaile, tippmudelil umbes 100 000 võrra kõrgemale. Varustustasemeid saab autol olema kolm.