Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissani linnamaastur käis end Eestis näitamas

    Nissani uut linnamaasturit näidati esmakordselt aasta tagasi Pariisi autonäitusel. Seal oli ta veel väljas kontseptautona, kuid sel nädalal Eestisse saabunud tootmisvalmis müügivariant ei erine ideeautost kuigivõrd. Samas võib müüki jõudvatel autodel võrreldes näidismudeliga väiksemaid tehnilisi muudatusi siiski ette tulla. Põhjamaade turule mõeldud autode varustusse lisandub tõenäoliselt stabiilsuskontroll ESP ja tahaks loota, et ka tagapampri all olev plastmassist kütusefilter leiab mõne turvalisema koha. See asub näidismudelil sedavõrd madalal, et talvel külmaga lumehange tagurdades on üsna väheusutav, et see seal terveks jääks. Muidu aga on X-Trail igati tegija auto. Vaatamata sellele, et ligi poolteist tonni kaaluva maasturi kapoti all on vaid 2-liitrine ja 140hj bensiinimootor (müügile jõudmisel lisandub ka 2,2-liitrine turbodiisel koos 6käigulise manuaalkäigukastiga), on autol minekut piisavalt. Erilist sportlikkust sellise võimsuse juures mõistagi oodata ei tasu, kuid möödasõitudel vahetuvad käigud alla kiiresti ja mingit probleeme sellised manöövrid küll ei valmista. Samas on automaatkäigukastiga maasturi keskmine kütusekulu üsna muljetavaldav ? 10 l/100 km kohta. Mõistagi saab sama mootoriga autot soetada ka manuaalse käiguvahetajaga, mis bensiinimootori puhul on 5käiguline.
    Auto sisemus on üsna omanäoline. Näidikupaneel asub täpselt armatuurlaua keskel, mis on tootja seisukohalt üsna kaval lähenemine. Pole vahet, kas rool asub paremal või vasakul pool. Seal kus tavalisel autol asub näidikupaneel, on X-Trailil hoopis sahtel mobiiltelefonile koos akulaadijale mõeldud pistikupesaga. Mis X-Traili juures aga täiesti ainulaadne, on katuseluuk. See ulatub poolde katusesse ja tagaistmelt püsti tõustes mahub vabalt poolest kerest auost välja vaatama. Seetõttu on selline auto üsna sobilik jahimeestele. On ju ka X-Traili maastikuvõimed üsnagi tõsiseltvõetavad. Transmissioon on elektrooniliselt juhitav ja töötab kolmes astmes: esivedu, automaatne nelikvedu (ehk veojõud jaguneb vastavalt vajaduse sellele rattale, kus seda kõige enam tarvis) ja lukustatud nelikvedu. Ainsaks miinuseks on siin aeglusti puudumine, kuid diiselmootori pöördemoment ja 6käiguline manuaalkäigukast peaks seda mõneti kompenseerima. Esialgsetel andmetel jääb X-Traili alghind 350 000 krooni piirimaile, tippmudelil umbes 100 000 võrra kõrgemale. Varustustasemeid saab autol olema kolm.
  • Hetkel kuum
Suur analüüs: maailmamajanduse jõujoonte murrangus pole Euroopa seis kiita
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Maailmamajanduses annavad tooni Hiina, India ja laiemalt globaalse lõuna tõus ning USA jätkuva olulisuse valguses paistab suurima kaotajana Euroopa, kirjutab majanduspublitsist Liis Laidre Äripäeva essees.
Saunumi käive kasvas, kahjum kahanes
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Saunum Group lõpetas mulluse majandusaasta suurema käibe ja väiksema kahjumiga kui varem.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi tee avalikust häbipostist töövõiduni: süda jättis löögi vahele
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Raadiohommikus: miljard Pärnusse, uut moodi Tallinn ja tippjuhi nipid
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.
Hollandi ettevõte plaanib rajada Pärnusse miljard eurot maksva metanooli ja vesiniku tootmisüksuse. Mida linn asjast arvab, mida ootab ja mida kardab, räägib neljapäeval raadiohommikus linnapea Romek Kosenkranius.