Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nissani linnamaastur käis end Eestis näitamas

    Nissani uut linnamaasturit näidati esmakordselt aasta tagasi Pariisi autonäitusel. Seal oli ta veel väljas kontseptautona, kuid sel nädalal Eestisse saabunud tootmisvalmis müügivariant ei erine ideeautost kuigivõrd. Samas võib müüki jõudvatel autodel võrreldes näidismudeliga väiksemaid tehnilisi muudatusi siiski ette tulla. Põhjamaade turule mõeldud autode varustusse lisandub tõenäoliselt stabiilsuskontroll ESP ja tahaks loota, et ka tagapampri all olev plastmassist kütusefilter leiab mõne turvalisema koha. See asub näidismudelil sedavõrd madalal, et talvel külmaga lumehange tagurdades on üsna väheusutav, et see seal terveks jääks. Muidu aga on X-Trail igati tegija auto. Vaatamata sellele, et ligi poolteist tonni kaaluva maasturi kapoti all on vaid 2-liitrine ja 140hj bensiinimootor (müügile jõudmisel lisandub ka 2,2-liitrine turbodiisel koos 6käigulise manuaalkäigukastiga), on autol minekut piisavalt. Erilist sportlikkust sellise võimsuse juures mõistagi oodata ei tasu, kuid möödasõitudel vahetuvad käigud alla kiiresti ja mingit probleeme sellised manöövrid küll ei valmista. Samas on automaatkäigukastiga maasturi keskmine kütusekulu üsna muljetavaldav ? 10 l/100 km kohta. Mõistagi saab sama mootoriga autot soetada ka manuaalse käiguvahetajaga, mis bensiinimootori puhul on 5käiguline.
    Auto sisemus on üsna omanäoline. Näidikupaneel asub täpselt armatuurlaua keskel, mis on tootja seisukohalt üsna kaval lähenemine. Pole vahet, kas rool asub paremal või vasakul pool. Seal kus tavalisel autol asub näidikupaneel, on X-Trailil hoopis sahtel mobiiltelefonile koos akulaadijale mõeldud pistikupesaga. Mis X-Traili juures aga täiesti ainulaadne, on katuseluuk. See ulatub poolde katusesse ja tagaistmelt püsti tõustes mahub vabalt poolest kerest auost välja vaatama. Seetõttu on selline auto üsna sobilik jahimeestele. On ju ka X-Traili maastikuvõimed üsnagi tõsiseltvõetavad. Transmissioon on elektrooniliselt juhitav ja töötab kolmes astmes: esivedu, automaatne nelikvedu (ehk veojõud jaguneb vastavalt vajaduse sellele rattale, kus seda kõige enam tarvis) ja lukustatud nelikvedu. Ainsaks miinuseks on siin aeglusti puudumine, kuid diiselmootori pöördemoment ja 6käiguline manuaalkäigukast peaks seda mõneti kompenseerima. Esialgsetel andmetel jääb X-Traili alghind 350 000 krooni piirimaile, tippmudelil umbes 100 000 võrra kõrgemale. Varustustasemeid saab autol olema kolm.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Teflonametnik, kel jäigi vastutus võtmata
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Esmaspäeval peatab börs LHV aktsiatega kauplemise
Seoses LHV aktsiate jagunemisega peatab Tallinna börs esmaspäeval nendega kauplemise ning uuesti avanemisest teatab börs eraldi.
Seoses LHV aktsiate jagunemisega peatab Tallinna börs esmaspäeval nendega kauplemise ning uuesti avanemisest teatab börs eraldi.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Haapsalu raudtee pikendamine liigub teadmata tulevikku
Lisaks Tallinna Haigla Euroopa Liidu taasterahastust eemaldamisele otsustas valitsus lõpetada ka Turba–Risti raudtee ehitamisele 34 miljoni euro mahus toetuse andmise.
Lisaks Tallinna Haigla Euroopa Liidu taasterahastust eemaldamisele otsustas valitsus lõpetada ka Turba–Risti raudtee ehitamisele 34 miljoni euro mahus toetuse andmise.
Sõda pani Stora Enso Eestis pea ületamatu väljakutse ette Ettevõttel rekordiline aasta
Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu pidi mullu rekordilise aasta teinud Stora Enso Eesti leidma Näpi tehases asenduse 60 protsendile toormele, mis seni tuli idapiiri tagant.
Venemaale kehtestatud sanktsioonide tõttu pidi mullu rekordilise aasta teinud Stora Enso Eesti leidma Näpi tehases asenduse 60 protsendile toormele, mis seni tuli idapiiri tagant.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.