Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehvivahetusega hakkas kiire

    Talverehvid jagunevad kaheks: naastrehvid ja lamell- ehk naelata talverehvid. Rehvikaupmehed pakuvad valida väga erineva hinnataseme ja kvaliteediga ja nii uute, protekteeritud kui ka kasutatud rehvide vahel.
    Uute lamellrehvide puhul tuleb teha vahet Skandinaavia ja Lääne-Euroopa turule mõeldud rehvide vahel. Esimesed on tõelised talverehvid, millel head pidamisomadused nii lumel kui jääl. Neid rehve iseloomustab madal kiiruseindeks (üldjuhul Q ehk 160 km/h), lamellitud turvisemuster (väikesed siksakid) ja pehme kummisegu. Põhjamaiste rehvide eelised tulevad esile temperatuuridel alla nulli ja need ei sobi aasta läbi sõiduks, kuna plusskraadide juures kuluvad nad väga kiiresti ja auto juhitavus muutub ebakindlaks. Puuduseks on ka see, et esimesel talvel on pidamisomadused ideaalsed, rehvide kuludes halveneb see aga kiiremini kui naastrehvidel.
    Lääne-Euroopale mõeldud talverehvide puhul on tegemist universaalrehvidega, millel küll talverehvidele iseloomulik turvisemuster, kuid vähem lamelle. Samuti on nende rehvide kummisegu kõvem ja kiirusindeks kõrgem (üldjuhul H ehk 210 km/h). Pidamisomadustelt ei sobi sellised rehvid Eesti talve väga vahelduvasse kliimasse, kuid nendega on võimalik suvel sõita lõpliku kulumiseni.
    Naastrehvid on toodetud arvestades põhjamaade talviseid ilmastikuolusid, neil on talverehvile iseloomulik turvisemuster, kuid on vähem lamellitud kui lamellrehvid. Kiiruseindeks on üldjuhul Q või T. Nagu nimigi ütleb, on rehvis naastud, mis suurendavad pidamisomadusi. Kui sõiduoskus talvistes tingimustes kesine, on naastrehv vaieldamatult parim valik, kuna see tagab ohutuse nii lumel kui jääl.
    Naastrehvi miinuseks on veeremisel tekkiv müra ja probleemiks naastude väljalendamine. Rehvide eluiga ja pidamisomadused on otseses seoses naastude püsimisega rehvis.
    Kui rahakott kannatab, tasub eelistada tuntud tootjate uusimaid mudeleid, kuna nendes on ühendatud uusim tehnoloogia ja pikaajalised testimiskogemused. Uued rehvid tekitavad vähem müra, naastud püsivad paremini sees ja pidamisomadused on võrreldes protekteeritud või vähetuntud tootjate rehvidega paremad.
    Protekteeritud rehvi saab küll uutest umbes poole odavamalt kätte, ent tuleb arvestada, et kvaliteet sõltub karkassi kvaliteedist ja Eesti halbadel teedel võib kord juba kasutusel olnud rehv kergesti puruneda, kummisegu ei ole võrreldav uue rehvi kummiseguga ja seetõttu on mõistlikum kasutada sellisel juhul naastrehvi, mille pidamisomadusi kompenseerivad naastud.
    Naastrehvid on soovitav osta ja paigaldada nädal või paar enne esimesi libedaid, et naastud korralikult oma pesadesse kinnituksid. Sellega pikeneb naastrehvi eluiga märgatavalt. Naastude ?sissesõitmisel? tuleb vältida äkkpidurdusi ja järske kiirendusi, sobilik sissesõiduperiood on 500?800 km.
    Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini ja naastrehvidega võib sõita 15. oktoobrist 15. aprillini. Rahulikku sõidustiili harrastav ja ettevaatlik autoomanik võib oma kulunud lamellidega talverehvid kokkuhoiu mõttes jätta kevadel vahetamata ja need suvel siledaks sõita, ent õigem on siiski suve saabudes need suverehvide vastu välja vahetada. Ootamatutes olukordades (näiteks vihmas) võivad talverehvid käituda ettearvamatult. Mitte mingil juhul ei tohiks aga talveks oma autole alla osta pruugitud talverehve.
    Autor: Raivo Mererand
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eurovalimistel soovib osaleda üheksa erakonda ja kuus üksikkandidaati
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Riigi valimisteenistusele laekusid tähtajaks üheksa erakonna ja kuue üksikkandidaadi avaldused Euroopa Parlamendi valimistel kandideerimiseks.
Swedbank: uus korter jääb enamikule kättesaamatuks
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.
Uued korterid jäävad enamiku inimeste jaoks rahaliselt kättesaamatuks, ka järelturu korterite taskukohasus ei ole kiita, ütles Swedbanki eluasemelaenude valdkonnajuht Anne Pärgma.