Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rehvivahetusega hakkas kiire

    Talverehvid jagunevad kaheks: naastrehvid ja lamell- ehk naelata talverehvid. Rehvikaupmehed pakuvad valida väga erineva hinnataseme ja kvaliteediga ja nii uute, protekteeritud kui ka kasutatud rehvide vahel.
    Uute lamellrehvide puhul tuleb teha vahet Skandinaavia ja Lääne-Euroopa turule mõeldud rehvide vahel. Esimesed on tõelised talverehvid, millel head pidamisomadused nii lumel kui jääl. Neid rehve iseloomustab madal kiiruseindeks (üldjuhul Q ehk 160 km/h), lamellitud turvisemuster (väikesed siksakid) ja pehme kummisegu. Põhjamaiste rehvide eelised tulevad esile temperatuuridel alla nulli ja need ei sobi aasta läbi sõiduks, kuna plusskraadide juures kuluvad nad väga kiiresti ja auto juhitavus muutub ebakindlaks. Puuduseks on ka see, et esimesel talvel on pidamisomadused ideaalsed, rehvide kuludes halveneb see aga kiiremini kui naastrehvidel.
    Lääne-Euroopale mõeldud talverehvide puhul on tegemist universaalrehvidega, millel küll talverehvidele iseloomulik turvisemuster, kuid vähem lamelle. Samuti on nende rehvide kummisegu kõvem ja kiirusindeks kõrgem (üldjuhul H ehk 210 km/h). Pidamisomadustelt ei sobi sellised rehvid Eesti talve väga vahelduvasse kliimasse, kuid nendega on võimalik suvel sõita lõpliku kulumiseni.
    Naastrehvid on toodetud arvestades põhjamaade talviseid ilmastikuolusid, neil on talverehvile iseloomulik turvisemuster, kuid on vähem lamellitud kui lamellrehvid. Kiiruseindeks on üldjuhul Q või T. Nagu nimigi ütleb, on rehvis naastud, mis suurendavad pidamisomadusi. Kui sõiduoskus talvistes tingimustes kesine, on naastrehv vaieldamatult parim valik, kuna see tagab ohutuse nii lumel kui jääl.
    Naastrehvi miinuseks on veeremisel tekkiv müra ja probleemiks naastude väljalendamine. Rehvide eluiga ja pidamisomadused on otseses seoses naastude püsimisega rehvis.
    Kui rahakott kannatab, tasub eelistada tuntud tootjate uusimaid mudeleid, kuna nendes on ühendatud uusim tehnoloogia ja pikaajalised testimiskogemused. Uued rehvid tekitavad vähem müra, naastud püsivad paremini sees ja pidamisomadused on võrreldes protekteeritud või vähetuntud tootjate rehvidega paremad.
    Protekteeritud rehvi saab küll uutest umbes poole odavamalt kätte, ent tuleb arvestada, et kvaliteet sõltub karkassi kvaliteedist ja Eesti halbadel teedel võib kord juba kasutusel olnud rehv kergesti puruneda, kummisegu ei ole võrreldav uue rehvi kummiseguga ja seetõttu on mõistlikum kasutada sellisel juhul naastrehvi, mille pidamisomadusi kompenseerivad naastud.
    Naastrehvid on soovitav osta ja paigaldada nädal või paar enne esimesi libedaid, et naastud korralikult oma pesadesse kinnituksid. Sellega pikeneb naastrehvi eluiga märgatavalt. Naastude ?sissesõitmisel? tuleb vältida äkkpidurdusi ja järske kiirendusi, sobilik sissesõiduperiood on 500?800 km.
    Talverehvid on kohustuslikud 1. detsembrist 1. märtsini ja naastrehvidega võib sõita 15. oktoobrist 15. aprillini. Rahulikku sõidustiili harrastav ja ettevaatlik autoomanik võib oma kulunud lamellidega talverehvid kokkuhoiu mõttes jätta kevadel vahetamata ja need suvel siledaks sõita, ent õigem on siiski suve saabudes need suverehvide vastu välja vahetada. Ootamatutes olukordades (näiteks vihmas) võivad talverehvid käituda ettearvamatult. Mitte mingil juhul ei tohiks aga talveks oma autole alla osta pruugitud talverehve.
    Autor: Raivo Mererand
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Teflonametnik, kel jäigi vastutus võtmata
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ain Valdmanni laadsete ametnike järgi paistab välja, et linnavõimu juures on midagi hämarat. Ärme unusta seda ka nüüd, mil konkreetselt tema töölt lahkub, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kolmapäeval otsis USA aktsiaturg suunda, nafta hind langes
Kolmapäeval kõikus USA aktsiaturg plussi ja miinuse vahel ning päev lõpetati väikeses miinuses, kui investorid ootasid järgmisi märke majanduse suundumusest ning keskpankade juhid rääkisid inflatsiooniga võitlemisest.
Kolmapäeval kõikus USA aktsiaturg plussi ja miinuse vahel ning päev lõpetati väikeses miinuses, kui investorid ootasid järgmisi märke majanduse suundumusest ning keskpankade juhid rääkisid inflatsiooniga võitlemisest.
Tallinna kommunaalameti igavene juht paneb ameti maha
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Linnasüsteemis 46 aastat töötanud, neist 25 aastat Tallinna keskkonna- ja kommunaalametit juhtinud Ain Valdmann teatas, et paneb alates 1. oktoobrist ameti maha.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Vanemahüvitise lõhe oli läbi aastate väikseim
Statistikaameti andmetel oli keskmine vanemahüvitise suurus eelmisel aastal naistel 1205 eurot ning meestel 1463 eurot kuus. Kokku sai eelmisel aastal vanemahüvitist 38 882 eestlast, kellest kolmandik olid mehed.
Statistikaameti andmetel oli keskmine vanemahüvitise suurus eelmisel aastal naistel 1205 eurot ning meestel 1463 eurot kuus. Kokku sai eelmisel aastal vanemahüvitist 38 882 eestlast, kellest kolmandik olid mehed.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.