Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Soome kogemused riigi brandi loomisel: Nokia alati ei aita
Soome välisministeeriumi pressi- ja meediaosakonna juhataja Yrjo Länsipuro ütles tänasel Estonian Business School`i kaubamärgikonverentsil, et imidzh on eelkõige vaataja silmades.
'Iga riigi imidzh on ikkagi vaataja silmades, seda on üsna raske uurida. Kõiki faktoreid ei saa riik ise mõjutada, ühe riigi imidzh on erinevate riikide ja inimeste jaoks erinevad,' ütles Yrjo Länsipuro.
'Pikas perspektiivis ei saa riigi imidzh olla tegelikkusest parem, kõiki inimesi ei saa kaua aega petta,' rääkis Länsipuro. 'Kui Soomes tehtud uuringute järgi tuli välja, et meie jaoks on oluline Venemaa naabrus, siis USAs tehtud küsitlustest selgus, et Soomet nimetatakse ikkagi Skandinaavia osaks, naabrust Venemaaga nimetas mõni protsent vastanutest.'
Nokiat nimetati Länsipuro sõnul Jaapani firmaks, vaid kolm protsenti teadsid, et ta on Soome oma. Samal ajal on Nokia üks kõige kallimatest USA brandidest ja ikkagi ei ole kerge panna inimesi aru saama, et Nokia tuleb Soomest,' tunnistas Länsipuro.