Et hasartmängu reklaam on mujal kui mängukohas keelatud, püüavad paljud kasiinod kliente ligi meelitada näiteks vaateakendel kujutatud võitu sümboliseerivate kirsimarjadega, mida tarbijakaitseamet peab siiski reklaamiseaduse rikkumiseks, kirjutab Postimees.
Tänavu on üheksa kasiinot saanud tarbijakaitseametilt ettekirjutuse. Põhiosa juhtudest käib kasiinode vaateakende kohta, kus peale kirsside on sageli kujutatud mängukaartide või ruletilaua kujutisi. Möödunud aastal tegi tarbijakaitse vaid ühe sellise ettekirjutuse.
Tarbijakaitseameti koostatud haldusõigusrikkumise protokoll kasiinole Play In peaks kohtus arutusele jõudma veel sel aastal. Maksimumkaristuseks võib kohus Play Inile mõista kuni 100 000 krooni trahvi või võtta ära hasartmängukorralduse tegevusloa, millega kaasneb keeld taotleda seda luba kahe aasta jooksul.
Tarbijakaitseameti jurist Urmas Ehasoo ütles, et esimest korda tegi ameti Play Inile ettekirjutuse mängukaartide ja ruletilaua kujutise kasutamise eest Mustamäe asuva kasiino vaateaknal. Pärast seda avastati firma teises kasiinos samu elemente kasutav reklaam ning teise rikkumise järel on ametil õigus koostada haldusõigusrikkumise protokoll.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Olympic Casino sai tarbijakaitseametilt samuti ettekirjutuse, sest mängusaali akendel oli kasutatud mänguautomaatide stiliseeritud elemente. Tarbijakaitseameti arvates on selline kujundus vastuolus reklaamiseadusega.
Pärast konkurente tabanud karistusi pöördus kasiinokett Videomat tarbijakaitseametisse, et kooskõlastada aknakujundused, vältimaks seadusega vastuollu minekut.
Videomati tegevdirektori Kaire Eenmaa kinnitusel puhkes kooskõlastusringis vaidlus selle üle, kas aknakujunduses kasutatavad kirsid ja number seitsmed reklaamivad hasartmängu. Tarbijakaitse leidis, et tegu on reklaamiga.