• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 26.11.01, 00:00

Pärnu ATP ootab kosilasi

Kuni 3. detsembrini võivad kosilased teha ostupakkumisi Pärnu ATP aktsiate omandamiseks. Pärnu linnas reisijateveo turu ainuvalitseja ATP 22 000 aktsiast kuuluvad 10 694 aktsiat OÜle Maiben ja ülejäänud Pärnu linnale. Koostöölepingu kohaselt loobus Maiben eelisostuõigusest ja nüüd ongi rikas pruut kõigile kosilastele saadaval.
Pärnu ATP pole ainult 120 autobussi, vaid ettevõttele kuulub suur kinnistu viimasel ajal kiiresti arenevas Papiniidu piirkonnas, millest kujuneb lähiaastail üks Pärnu tõmbekeskusi. Tänavu kümne kuuga oli ATP plussis: kasumit oli teenitud 1,3 miljonit krooni. Seega, majanduslikku sundi firma alghinnaga 32 miljonit krooni müüki panna ei ole. Pigem on tegemist linnavolikogu poliitilise otsusega, mis tuleneb Pärnu võimukoalitsiooni suunast vähendada linna osakaalu majandus- ja äritegevuses.
Ostupakkumiste tegemise aeg on nii suure firma, nagu 400 töötajaga Pärnu ATP puhul lühike, mistõttu pole välistatud, et ettevõte jääb müümata. Ent selgi juhul poleks katki midagi. Bussid läheksid liinile igal hommikul, nagu tavaliselt. Linnavalitsuse ja ATP leping näeb linna antud liinidel reisijatevedu viieks aastaks. Kui täituvad ka dotatsioonisummade suurenemise ja eraldamise lootused, siis kaasneks sujuv ja pikaajaline piletihinnatõus alles 2003. ja 2005. aastal. Bussisõit Pärnu linnas jääks ühtlasi üheks odavamaks Eestis.
Pärnu ATP võimalik ostja ei ole ilmselt mingi heategija-filantroop. Äriettevõte peab 32 miljonit või enamgi krooni tagasi teenima ja omaniku vara rohkendama. Kõige lihtsam oleks pista käsi bussiteenuste kasutaja taskusse ning tõsta piletihinda. Viieks aastaks on Pärnu bussiliikluse tulevik justkui selge. Kohalike huvi on aga selles, et Pärnu ATP jätkaks reisijateveoga ka pärast 2006. aastat.
Autor: Kalev Vilgats

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele