Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nelikveoline kolmene talvel kümnesse
Uus kolmanda seeria BMW erineb oma eelkäijast eeskätt esiosa poolest, mille disainis on aimata eile esmakordselt Eestis esitletud uue 7seeria elemente. Suunaga ülespoole kõverduvad esimesed suunatuled, kitsad, tilgakujulised külgmised suunatuled jne. Ka kapoti ja iluvõre joon on laiem, mistõttu jätab auto eestvaates märksa esinduslikuma mulje. Ka tagatulede paneel on uus, eriti olulised uuendused on aga kolm uut neljasilindrilist mootorit. Täiendatud on rooli- ja vedrustussüsteemi. Standardvarustusse on lisandunud konditsioneer ja veel nipet-näpet. Uued mootorid on kõik 2liitrised, neist kaks diisel- (115 ja 150 hj) ning üks bensiinimootor (143 hj). Vaatamata sellele, et kõikide mootorite töömahud on ühesugused, kannab mudelinime 320 vaid üks kolmest ? 150 hj diiselmootoriga versioon. Bensiinimootoriga 2-liitrine kannab tähist 318i ja 115 hj diiselmootoriga variant 318d. BMW müüjad ise peavad kõige õnnestunumaks variandiks just esimest, 320d mudelit, mille kiirendus 0?100 km/h on 8,9 sekundit, keskmine kütusekulu aga vaid 5,5 l/100 km kohta.
Sportlikuma sõidustiili harrastajatele on mudelivalikus ka kuuesilindrilised 2,5 ja 3,0-liitrised ridamootorid. Esimesel võimsust 192 hj, teisel aga koguni 231 hj. Nende mõlemaga kuulub mudelikomplekti ka roolist vahetatavate käikudega SMG käigukast ning sellest suvest lisandunud nelikveoline versioon. Lisaks saab nelikveolist tellida 3-liitrise diiselmootoriga, millel võimsust 184 hj jagu. Nelikveolise variandi puhul lisandub mudelinimesse täht X.
Just meie talvistes tingimustes on nelikvedu kui rusikas silmaauku. Proovisõiduks olev Steptronic käigukastiga 325Xi on varustatud dünaamilise stabiilsuskontrolliga DSC, mis ühendab endas nii külglibisemise vastast seadet kui veojõukontrolli, elektroonilist diferentsiaalilukku ja pidurdusjõu kontrolli. Lisaks on nelikveolisele paigaldatud seni vaid X5 privileegiks olnud mäest laskumise kontrollsüsteem HDC (Hill Descent Control).
Nii polegi imestada, kui elektroonikat täis tuubitud nelikveolisega meie lumelörtsistel teedel sõita on sõna otseses mõttes käkitegu. Iga väiksemagi vääratuse korral võtab auto juhtimise üle ja suunab ta sinna, kuhu on suunatud rattad.
Samas võib veidi vilunumale juhile auto ootamatu sekkumine tuua ka külma higi otsaette. Näiteks lumelörtsiselt kõrvaltänavalt kuivale peateele välja keerates. Talvel hakkavad selle manöövri ajal ikka tagumised rattad korraks kraapima ja kohe on elektroonika jaol. Hetkel kui auto on jõudnud kuivale asfaldile ja vaja oleks kiirendada, on aga elektroonika veel ametis tekkinud ?segaduse? kõrvaldamisega ja vajuta gaasi palju tahad, auto ei kiirenda mitte üks raas. Hetke pärast küll vedu mõistagi taastub, kuid nähes peeglist tagant suurel kiirusel lähenevat autot, tundub see hetk terve igavikuna. Sellistel hetkedel on mõistlikum DSC lihtsalt välja lülitada. Kuuesilindriline mootor ja nelikvedu on mõistagi iseteema neile, kellele kütusekulu väga oluline. Linnasõidul on keskmist kulu alla 14 liitri 100 km kohta saada üsna tõsine pingutus. Nelikvedu ja automaatkäigukast iseenesest on asjad, mis kütusekulu lisavad ja nii polegi imestada, kui 325Xi Steptronic kütusekulu linnas on tehnilistes andmetes 14,2 l/100km kohta. Sestap on proovisõidul saavutatud 13,7 l pardaarvuti järgi isegi tubli tulemus.
Uue kolmese hinnad algavad alates 337 400 kroonist. Tegemist on siis mudeliga 316i, mille kapoti all 1,9-liitrine (105 hj) bensiinimootor. Nelikveoliste hinnad on mõistagi sootuks teisest skaalast: alates 493 700 kroonist (325Xi), Steptronic käigukasti lisamine maksab 35 016 krooni.