Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Multimeedia ? tõhus tulevärk ka turunduses
Multimeediat kasutatakse paljudes valdkondades: hariduses, meelelahutuses ja reklaamis. Firmasid tutvustavad interaktiivsed CD-ROMid, tootekataloogid, digitaalsed visiitkaardid ja tootetutvustuse mapid ehk portfooliod on vaid enamlevinud multimeediarakendused ärimaailmas. Lihtsalt väljendudes on multimeedia erinevate meediumide kokkusidumine ühte tervikusse ? multimeediarakenduses võivad osaleda koos nii heli, pilt, tekst, animatsioon kui ka video.
Kuigi multimeedia tulevikku nähakse eelkõige võrgukeskkonnas, on levinud multimeediatooted ka andmekandjatel ? enamasti on nendeks CD-ROMid. Lisandunud on ka DVDd ja pangakaardisuurused CD-lugejasse sobivad nn digitaalsed visiitkaardid, mida on äripartnerile uhke kinkida. Andmekandja firma aastaraamatu vahel on tõhus täiendus kaubamärgi reklaamimisel. Pakendades CD-ROMi kaunilt kujundatud taskusse, on see kui postkaart, mida on klientidele hea saata. Kingituse saaja pole veel harjunud sellist andmekandjat prügikorvi viskama ning reklaam võib võita endale koha lausa raamaturiiulil. Multimeediaga saab tuua rohkem elu ka konverentsistandarditesse. Oluline on esitluse kohandamine konkreetsele situatsioonile. Vastasel juhul mõjub see kui lahtiununenud televiisor ning auditooriumil on raske oma tähelepanu ettekandele keskendada. Kaunid lihtsad metafoorid, korralikud kulminatsioonid ning uudsed vaatenurgad koos kogu ideed toetava disainiga on need, mis publikus elevust tekitavad.
Kui kasutame firma digitaalse presentatsioonimaterjali väljatöötamisel ?tulevärgi? võimalusi, ei maksa unustada kommunikatsioonieesmärke ? alati tuleb esile tuua sõnum, mida tahetakse multimeediatootega edasi anda. See tähendab oskuslikku vahendite valimist ja läbimõeldud infoarhitektuuri. Reklaamiteooria reeglid töötavad ka siin, kuid näha tuleks lisaks interaktiivsusele ja uutele meediatele iseloomulikke kommunikatsioonivõimalusi. Iga multimeediaprojekti kavandamine peaks algama konsulteerimisest teostaja meediafirmaga, et selgitada välja kliendi vajadused ning keskne sõnum. Kõik ülejäänu ? disain ning tehnoloogia ? lähtugu sellest.