• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 05.12.01, 00:00

Eesti õmblusfirma sai suurtellimuse

Maailma juhtivasse jaekaubanduskontserni Wal-Mart kuuluv Briti suuruselt teine poodidekett ASDA oleks valmis Linettelt tellima mitmeid kordi rohkem, kuid seda takistab õmblusfirma tootmismaht. ASDA poliitika ei luba nimelt ühelt tootjalt osta rohkem kui kolmandiku selle firma kogutoodangust.
Aastase põhjaliku eeltöö tulemusena saatis Linette suvel esimese partii Inglismaale teele. Linette tooteid on Inglismaa supermarketites müüdud tänavu sügisest ja käesolevaks aastaks on tellitud 55 900 toodet, mis moodustab 10 ettevõtte tänavusest 42,1 miljoni kroonisest käibest.
Järgmiseks aastaks kavandatavast 1 023 000 tooteni ulatuvast mahust on ASDA tellinud 325 000 eset ehk 31 müügikäibest. Inglismaale saadetav toodang koosneb ajatutest baasmudelitest ja kiiresti vahelduvast trendikaubast.
ASDA annab toodangule ette väga täpsed nõudmised hinna ja kvaliteedi osas, rääkis ASi Linette juhataja Mai Parras. Samuti varustab kaubanduskett tootjat etikettide ja pakenditega, nii et toodang läheb Lasnamäel asuvast vabrikust välja täiesti müügivalmilt.
Linette toodab naistepesu ASDA moekaupade kaubamärgile George. Linette kõrval varustab George?i ligi 200 tarnijat üle maailma. Kaubamärgi alla kuuluvad lisaks pesule naiste-, meeste- ja lasteriided, jalanõud, sukad-sokid, rannariided ja aksessuaarid. George sai alguse 1990. aastal, kui ASDAga liitus NEXTi rõivapoodide keti asutaja George Davies.
ASDA-l on Suurbritannias 245 kauplust üldpinnaga 167 400 ruutmeetrit, mida külastab nädalas 7,8 miljonit inimest. Poeketis töötab 109 000 inimest.
Kümme aastat tegutsenud 300 töötajaga õmblusfirma AS Linette loodi 1991. aastal pärast õmblusvabriku Võit erastamist. Mai Parrase sõnul ei olnud Linettel erinevalt teistest õmblusfirmadest pärast erastamist erilist materiaalset vara ? hooneid ega seadmeid, sest tootmine paiknes tagastatavate vanalinna hoonete keldrites ning masinad olid amortiseerunud.
Pidevalt investeerides, näiteks ühena esimestest firmadest Eesti Investeerimispangast pikaajalist laenu võttes, on tootmist ja kuluarvestust kaasajastatud. 1994. aastal valmis Lasnamäel tootmishoone, mille ehitamiseks Parrase sõnul aluspesu ehitusmaterjalide vastu vahetada tuli.
Täna ekspordib firma 80 toodangust peamiselt Soome, Rootsi ja Balti riikidesse.
Allhanke osatähtsus on 40 ja seda tehakse peamiselt Rootsi kaubamärgile Miss Mary of Sweden, mille omanik Torpet AB on ka ettevõtte tuumikaktsionär. Torpet AB-le kuulub 73 ettevõtte aktsiatest, ülejäänu omanikeks on Eesti eraisikud, suures osas firma töötajad.
Eestis müüb Linette naiste pesu ja rannariideid oma üheksas esinduskaupluses Tallinnas, Tartus, Viljandis, Pärnus ja Kuressaares ning ka edasimüüjate kaudu. ?Esinduskauplustest edukaim, Tallinnas Müürivahe tänaval asuv pood müüb üksi sama palju, kui teised kokku,? tõdes Linette müügidirektor Vello-Maido Koore. Sel nädalal avab Linette uue firmapoe vabrikuhoones Lasnamäel.
Linette omab kolmandikku Eesti naistepesu turust. Teine kolmandik kuulub Koore hinnangul Läti ja Leedu tootjatele ja ülejäänu teistele välisfirmadele. Läti naistepesu valmistajatest on tuntud 2000 töötajaga Lauma, kes ise ka materjali toodab. Eesti turul peab Linette konkurentideks ka teist Läti tootjat Rosme ning Valgevene firmat Milovitsa.
Järgmise aasta plaanides on Linette jaoks kesksel kohal muidugi ASDA tellimus, ent selle kõrval püütakse minna ka Saksamaa ja Prantsusmaa turule. Samuti uuritakse pidevalt võimalusi tarnida Venemaale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele