• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.12.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedu rühib ülesmäge

Kui Eesti automüük langes novembris võrreldes oktoobriga ligi 280 auto võrra ja lätlastel 17 auto võrra, siis Leedu uute sõiduautode müük rühib juba mitmendat kuud järjest ülesmäge. Ning kui oktoobris müüdi Leedus 21 autot rohkem kui Lätis, siis novembris on vahe juba 180 autot. Esmakordselt ulatus Leedu kuumüük ka üle 800 piiri, mis on suhteliselt harv näitaja ka Lätis, kus automüük on siiani püsinud kriipsu võrra kõrgemal kui Leedus.
Samas ei ole selles ju midagi imekspandavat. Leedu elanike arv on siiski 1,4 miljoni võrra suurem kui Lätis, ehk terve Eesti elanikkonna jagu. Ja kui tänavu on müüdud Eestis 1 auto iga 123 elaniku kohta, Lätis 339 ja Leedus 560 elaniku kohta, siis on arenguruumi veel kõvasti. Ehk teisisõnu, Läti tasemele jõudmiseks peaks Leedus müüdama keskmiselt 1020 autot kuus ning Eesti tasemele jõudmiseks koguni 2800 autot kuus. Seega on Leedu jätkuvalt elanike arvu ja müüdud autode suhtarvult üks vaesemaid riike, mille selja taha jääb vaid 3-4 endist sotsialismiriiki, nagu Bulgaaria, Bosnia jt. Arvestama peab ka tõsiasjaga, et kui Eesti ja Läti automüügi statistika ei kajasta väikekaubikuid, siis Leedu statistikas on need sees. Seega on arenguruum Leedus veelgi suurem.
Kuid see selleks. Aastal 2001 on järele jäänud vaid üks müügikuu ning müüduimate autode esikolmikus käib lõunanaabritel tihe rebimine. Leedus küll vaid kolmanda koha pärast, kus Peugeot jääb Volkswagenist maha vaid 5 auto võrra, kuid kui vaadata Peugeot novembrikuu müügirekordit Leedus, siis ei ole müügi samas tempos jätkumisel enam kahtlust, et VW esikolmikust välja langeb. Seda, et Leedu Peugeot? müük ei ole võrreldav meie omaga, näitab ka fakt, et müüduim Peugeot ei olnud seal mitte 206 ega 307, vaid hoopis 607.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Läti esikolmikus käib aga ülitihe rebimine. Esikohal on Volkswagen, millest vaid 5 auto kaugusel on Opel, omakorda 10 auto kaugusel on Toyota.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele