• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,09%39 727,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 17.12.01, 16:20
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sadamas mässavad operaatorid: sadam ei ole sõltumatu transiidiketi lüli

Tallinna Sadama vastu mässu tõstnud ning protesti märgiks sadama vastuvõtule minemata jätnud operaatorite juhid on seisukohal, et on põhimõtteliselt vale arusaam, et sadam on justkui operaatorite tegevusest eraldiseisev- sõltumatu Eesti transiidiketi lüli, mis tegutseb oma äriloogika alusel.
Järgnevad väljavõtted operaatorite pressiteatest:
Tallinna Sadam kui riigile kuuluv infrastruktuuri ettevõte ei saa seada oma tegevuse ainueesmärgiks hetkekasumi saamise, vaid peab looma ka võimalused oma klientide, laiemalt infrastruktuuri ja kogu sektori arenguks. Ükski eraettevõte ei saa olla oma klientidega sellises konfrontatsioonis nagu on seda täna riigiaktsiaselts Tallinna Sadam. Heaks näiteks vastupidisest tegevusest on Eesti Raudtee, mis on viimaks leidnud klientidega uue, viljaka, teineteist toetava suhtlemissüsteemi.
Sadama operaatorid märgivad muuhulgas Tallinna Sadama nõukogule saadetud kirjas: ?Eriti peame vajalikuks rõhutada, et kui juba on jõutud niikaugele, et oma huvides vahel lahknevate ja konkureerivate ning erinevate kaubagruppide ja ärisuundadega tegelevate operaatorfirmad saavad kokku ühise murega, siis on see pikemat aega küpsenud ühine häda ja ei jäta enam muid võimalusi.'

Artikkel jätkub pärast reklaami

Operaatorite arvates seisneb probleem valedel alustel põhinevas suhtumises ja sellest tulenevas asjaajamisstiilis.
Praktiliselt ei ole toimunud operaatorite lubatud kaasamist pideva koostöö vormides sadama kui terviku arengute arutamisse, vastavate arengu- ja investeerimiskavade ekspertiisi ning muudesse avaliku ja kollektiivse arupidamise vormidesse, järelikult, ei eksisteeri ka ühist vastutust toetavasse tegevusse. Mõned üksikud nõupidamised, mis on toimunud, on olnud kahetsusväärselt formaalsed ja paljuski ettemääratud tulemusega, läbiviidud otse öeldes vaid ?linnukese pärast.'
Teate saatajateks on AS EOS, AS DBT, AS Pakterminal, AS Transiidikeskus ja AS Scantrans.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele