Tallinna Sadama vastu mässu tõstnud ning protesti märgiks sadama vastuvõtule minemata jätnud operaatorite juhid on seisukohal, et on põhimõtteliselt vale arusaam, et sadam on justkui operaatorite tegevusest eraldiseisev- sõltumatu Eesti transiidiketi lüli, mis tegutseb oma äriloogika alusel.
Järgnevad väljavõtted operaatorite pressiteatest:
Tallinna Sadam kui riigile kuuluv infrastruktuuri ettevõte ei saa seada oma tegevuse ainueesmärgiks hetkekasumi saamise, vaid peab looma ka võimalused oma klientide, laiemalt infrastruktuuri ja kogu sektori arenguks. Ükski eraettevõte ei saa olla oma klientidega sellises konfrontatsioonis nagu on seda täna riigiaktsiaselts Tallinna Sadam. Heaks näiteks vastupidisest tegevusest on Eesti Raudtee, mis on viimaks leidnud klientidega uue, viljaka, teineteist toetava suhtlemissüsteemi.
Sadama operaatorid märgivad muuhulgas Tallinna Sadama nõukogule saadetud kirjas: ?Eriti peame vajalikuks rõhutada, et kui juba on jõutud niikaugele, et oma huvides vahel lahknevate ja konkureerivate ning erinevate kaubagruppide ja ärisuundadega tegelevate operaatorfirmad saavad kokku ühise murega, siis on see pikemat aega küpsenud ühine häda ja ei jäta enam muid võimalusi.'
Artikkel jätkub pärast reklaami
Operaatorite arvates seisneb probleem valedel alustel põhinevas suhtumises ja sellest tulenevas asjaajamisstiilis.
Praktiliselt ei ole toimunud operaatorite lubatud kaasamist pideva koostöö vormides sadama kui terviku arengute arutamisse, vastavate arengu- ja investeerimiskavade ekspertiisi ning muudesse avaliku ja kollektiivse arupidamise vormidesse, järelikult, ei eksisteeri ka ühist vastutust toetavasse tegevusse. Mõned üksikud nõupidamised, mis on toimunud, on olnud kahetsusväärselt formaalsed ja paljuski ettemääratud tulemusega, läbiviidud otse öeldes vaid ?linnukese pärast.'
Teate saatajateks on AS EOS, AS DBT, AS Pakterminal, AS Transiidikeskus ja AS Scantrans.