• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartlaste lemmikautod Peugeot, Volkswagen ja Lada

Möödunud aastal müüsid Tartu uute sõidukitega kauplejad ühtekokku 1927 uut sõidukit. ?Salamisi lootsime, et tuleb 2000 täis, kuid päris selleni välja siiski ei venitanud,? tunnistas Volkswageneid müüva aktsiaseltsi Aasta Auto juhataja Andres Tark. Samas nentis Tark, et tegemist on igati korraliku müüginumbriga, mis on 14,6 rohkem kui aastal 2000, mil Tartus müüdi 1681 sõidukit. See omakorda oli tervelt 78 protsenti suurem 1999. aasta müügist.
Tartlaste eelistatuim automark oli teist aastat järjest Peugeot, mida osteti kokku 266 sõidukit. Neist 56 olid tarbesõidukid, ka tartlaste seas oli populaarseim Peugeot? mudel 78 autoga Peugeot 206. Seitsmendat tegutsemisaastat alustanud Kommest Auto Tartu esindus annab jaanuaris üle arvult 1000. Peugeot? sõiduki, mille omanikuks saab üks Tartu asutus.
Kommest Auto Lõuna-Eesti regioonijuhi Alar Söödi sõnul on viimase aasta jooksul Lõuna-Eesti kliendi ostujõud kasvanud. ?Käesolevaks aastaks ootame keskmiselt 10?12protsendilist turukasvu,? lausus Sööt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sõiduautode osas lõpetas möödunud aasta suurima müügitulemusega Volkswagen, mille autosid osteti ühtekokku 239. 2000. aasta 111 sõiduauto suuruse müügi kõrval tähendas see Volkswagenile 115protsendilist müügikasvu ja ligi 14protsendilist turuosa Tartus. Andres Tark tunnistas, et tartlaste Volkswageni-lembus pärineb Lääne-Euroopast Eestisse toodud pruugitud autode ajast, kus Volkswagen oli üks põhitegijaid. ?Inimesed on juba Volkswageniga harjunud ja kui tal tekib võimalus osta uus auto, ei hakka ta marki vahetama,? lausus Tark, kelle hinnangul on Tallinna ja Lõuna-Eesti kliendieelistused pisut erinevad.
Arvuliselt oli suurim tõusja Tartu autoturul Volkswagen, protsentuaalselt kasvatas kõige enam läbimüüki Chrysler. Arvuliselt suurima kukkumise tegid Tartus läbi Daewoo, Kia ning Mitsubishi.
Tartlaste absoluutseks lemmikautoks oli möödunud aastal aga jätkuvalt Lada 110, mis osteti ühtekokku 193 autot.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 19 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele