• OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,6
  • OMX Baltic0,13%298,38
  • OMX Riga0,74%874,95
  • OMX Tallinn−0,04%1 877,14
  • OMX Vilnius0,72%1 156,08
  • S&P 5000,67%6 066,44
  • DOW 300,38%44 470,41
  • Nasdaq 0,98%19 714,27
  • FTSE 1000,77%8 767,8
  • Nikkei 2250,04%38 801,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%99,6
  • 22.01.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Meritsi transportimisel tasub uurimistööd teha

Erinevate transpordiliikide hulgas on merevedu nii hinna kui ka kiiruse poolest viimasel kohal. Samas on meritsi kaubaveo eeliseks see, et saab korraga suure koguse ära vedada. GS Cargomasters Eesti tegevjuht Raido Rebase sõnul tasubki mereveo peale mõelda alates 1000 tonni vedamiseks.
Enne vedu tasub siiski kõigepealt kaart kätte haarata ja uurida, kuhu asjad plaanis saata on. ?Meilt on küsitud meretransporti näiteks Austriasse, millel pole rannajoontki,? tõi Ratas muiates anekdootliku näite. ?Kauba kaugus rannikust võib olla kuni 20 kilomeetrit, et seda tasuks meritsi vedada,? lisas Rebane.
Enne saatmist on alati tark uurida sihtriigi seaduseid ja regulatsioone. ?Näiteks ei või Ameerika Illinois` osariigis pakkida 40jalasesse konteinerisse rohkem kui 20,8 tonni kaupa, kuigi konteineri ametlik maht on 26 tonni,? tõi Rebane näite. Austraalias aga peab kauba saatja puidu spetsiaalse värviga markeerima.
Reeglite vastu eksimisel tuleb trahvi maksta ja ülejääk eraldi konteinerisse pakkida, tekkiva lisakulu tasub saatja.
Kindlasti küsida, mida sisaldab pakutud veohind, kas selles sisaldub ka kauba peale- ja mahalaadimine.
Et merevedu on teiste transpordiliikidega võrreldes aeglaseim, sobib see selliste kaupade jaoks, mille puhul on transpordi hind ajast tähtsam.
Vaadata ka seda, kas kaup võib seista või mitte. ?Seismisega kaasneb riknemisoht,? selgitas Ratas.
Erinevate kaubagruppide jaoks on omad laevad. ?Nafta veoks on tankerid, autod saab ro-ro tüüpi laevale laadida, erilaevad on ka gaaside ja turba vedamiseks,? kirjeldas Ratas.
Mereveo eelistena nimetas Ratas piirpunktide vähesuse. ?Meritsi näiteks Saksamaale sõites jääb teele üks piir ja toll, maal tuleb neid aga neli, mis võtavad kõik aega.? Ka sobib tollide vähesus Ratase sõnul aktsiisikaupadele.
Ehkki merevedu tundub varguskindel, see nii pole. ?Sadamates on esinenud näiteks alkoholilasti vargusi,? sõnas Ratas. ?Ohuks on veel torm, mis laeva päevadeks sadamavarju saadab,? lisas Rebane. Ent laevade tehnilisi probleeme ja ka avariisid esineb vähe.
Tänapäeval on meretransport üks osa transpordiahelast, sest ükski kaup ei lähe laeva enne, kui pole maad mööda sadamasse toimetatud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 31.01.25, 15:17
Einar Laagriküll: miks me ei tohi küberturvalisuse taustal unustada füüsilist turvalisust?
Foruse juhatuse liige Einar Laagriküll arutleb, milliste väljakutsetega ettevõtted peavad praegu silmitsi seisma ja kui oluline on järjest sagenevate küberrünnakut ajastul mõelda ka füüsilisele turvalisusele. Kui füüsilise turvalisuse samme läbi ei mõtle, võivad ülejäänud mehhanismid osutuda täiesti kasutuks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele