Euroopa Komisjoni ettepanek Euroopa autoturu reformimiseks jääb vähem ambitsioonikaks kui algselt oodati ning on sihitud peamiselt tootjate vastu, kellele kuulub üle 15% koduturust, kirjutab Wall Street Journal viitega reformikava mustandile.
Sellega kaotatakse vaid osaliselt Euroopa autotööstusele antud erandid ELi konkurentsireeglitest, mis üldjuhul ei luba hinnakokkuleppeid ja müügipiirkondade jagamist. Need erandid on seni võimaldanud autotootjatel dikteerida edasimüüjatele autode müügi tingimusi ega pole lasknud neil müüki võtta konkureerivate tootjate autosid.
Suurtootjatele kavandab komisjon eraldi reegleid, mis näiteks ei võimalda neil enam kindlaks määrata autosid müüvate edasimüüjate hulka. Volkswageni puhul näiteks tähendab see, et VW edasimüüjad väljastpoolt Saksamaad võivad avada müügisalongid ka Saksamaal. Välismaiste müüjate odavamad hinnad peaksid tekitama urul konkurentsi ning sundima kodumaiseid edasimüüjaid hindu alandama.
Analüütikute hinnangul ei ole kavandatavad muutused midagi drastilist. Reformiettepanekud esitab Komisjon veebruari alguses, uued reeglid peaksid jõustuma oktoobrist.
Seotud lood
Kulla hind kasvas jaanuaris väga kiiresti – pärast mõnekuust külgsuunalist liikumist on kuld nii dollaris kui euros uued rekordid saavutanud. Sellele aitasid kaasa nii turu tugevad fundamentaalnäitajad kui ka Trumpi alustatud kaubandussõda.