Kuna Stockmann tellib suuri koguseid ja on tootjatega heades suhetes, on tal võimalus hinnata, kas Eesti turg on piisavalt suur, et sama kaubamärki võiks müüa ka keegi teine, rääkis rõivakaupluste keti A&G Kaubandus müügijuht Anu Mahlapuu. Mahlapuu sõnul neil Stockmanniga kattuvaid kaubamärke müügil ei ole. Kuigi mõlemad müüvad näiteks Esprit?d, on Stockmann valinud kallima ja A&G odavama alambrändi.
Stockmanni direktor Maisa Romanainen tõdes, et Stockmann on mõnede kaubamärkide ainuesindaja Eestis, aga see on tootja ja müüja vaheline kokkulepe, millest võidavad mõlemad. Müüjate arvu piiramiseks on mitmeid põhjusi, sealhulgas turu suurus, ostetava partii suurus, kaubamärgi imago jms.
Tallinna Kaubamajale pole ükski tootja Stockmanni pärast oma asju müümast keeldunud. ?Pigem leiame, et sellisel väikesel turul nagu Eesti, kuhu suured tootjad heameelega oma reklaamiraha ei suuna, toetame me üksteist erinevate kaubamärkide müümisel,? ütles Tallinna Kaubamaja naistemaailma peaostujuht Kaie Kaas. Nii Tallinna Kaubamajas kui ka Stockmannis on praegu saadaval sellised naisteriiete kaubamärgid nagu Pola, Gerry Weber ning French Connection.
Kaubamajade kõrval juba 1993. aastast välismaiseid moodsaid rõivaid müünud A&G on võtnud suuna peamiselt vaba aja rõivastele. Tänaseks on A&G-l koos peatselt avatava kauplusega Lemoni keskuses kuus müügikohta Tallinnas, üks Tartus ja üks Pärnus. Anu Mahlapuu sõnul aitavad konkurentsis püsida pika tegevusaja jooksul omandatud kogemused ja tarbijale vastuvõetava hinnaga kaup.
Juurdehindlusprotsente rõivamüüjad hea meelega ei avalda, küll aga saab neist aimu, kui vaadata, mis hinnaga allahindluste ajal kaup müügil on, sest äri olemuse kohaselt kaubast lahtisaamiseks tavaliselt peale ei maksta.
Juurdehindlused on ka tootegrupiti erinevad. Näiteks erinevalt teistest Euroopa riikidest müüakse Eestis rohkem särke ja pluuse, sest need on odavamad ning annavad kombineerida pükste või seelikuga.
Rõivamüük on hooajaline ja oleneb ilmast. ?Oleme nagu põllumehed ? kui aknast välja vaatan, tean kohe, kas müük on hea või halb,? märkis Mahlapuu. Kui on olnud jahe suvi, jääb rohkem suvekaupa järele, kui soe talv siis talveriideid; kui parasjagu sajab vihma, siis tõenäoliselt eriti ostjaid ei tule.
Kuigi esikohal on märgid, mis on tõestanud, et nad müüvad, otsib A&G pidevalt uusi kaubamärke, mida siin pakkuma hakata, et tarbijale meelepärane olla. Senistele Skandinaavia märkidele lisaks vaadatakse järjest enam Euroopa suunas, kuid sealne hinnatase sageli ei rahulda.
Kavas on praegune multi-brändi poekontseptsioon järk-järgult välja vahetada igale kaubamärgile oma poe eraldamise vastu, sest tootja on igale märgile kujundanud oma filosoofia, mida seni Eesti turul veel tutvustatud polegi. Ühena esimestest saab uue näo Tallinnas Raekoja platsil asuv A&G kauplus.
A&G Kaubanduse 2000. aasta netokäive oli ligikaudu 47 miljonit krooni ja puhaskasum 838 000 krooni. Möödunud aastal suurendas firma käivet üle 20. Ettevõte kuulub Eesti eraisikutele ja selles töötab 70 inimest.
Seotud lood
Puhas töökeskkond tõstab inimeste motivatsiooni, mõjub hästi produktiivsusele ning jätab ka klientidele ning külalistele hea esmamulje. Tööruumides veedame väga suure osa oma ajast ning mitte keegi meist ei tunne end hästi ruumides, kus on üldine puhtuse tase madal.