Rootsi autotööstus otsib välismaal alltöövõtjaid. Neil on ükskõik, kas auto osad on valmistatud Rootsis Bengtsforsis või Eestis Tartus, kirjutab Eesti Päevaleht.
Autotööstuse otsinguid odava tõõjõu järele spondeerib Rootsi riik, makstes kinni Baltikumi ja Poola projekti 1,275 miljoni Rootsi krooni suuruses summas.
Rootsis moodustatud Sõidukikomponentide Grupi (FKG) huvi on viia osa autotööstuse allhangetest Baltikumi ja Poola.
Volvo Personvagnari sisseostujuht Sven-Olof Ahlin põhjendas Rootsi ajalehele Aftonbladet uusi otsinguid karmistunud konkurentsiga. ?Me elame rängas hinnakonkurentsis ja 75 protsenti kuludest tuleb alltöövõtjate kaudu.? Rootsi autoostja ei osta autot selle järgi, kas see on valmistatud Bengtsforsis, vaid selle jargi, kas see on odavam, ütles Ahlin. ?Rootsis asuvate töökohtade säilitamine on juba teine teema.?
?Leidsime, et ostame vähem komponente odavama hinnatasemega riikidest kui meie konkurendid. Kõik riigid, mille töö kulukus on alla 70 Rootsi krooni tunni eest, on odavamad riigid, nendeks on näiteks T?ehhi, Poola, Portugal, Tai, Eesti, Läti ja Leedu,? lisas Ahlin.
FKG on käivitanud projekti ?Muutu globaalseks? mille raames otsitakse uusi äripartnereid ka USAs, Prantsusmaal, Saksamaal ja Brasiilias. Ka sellesse projekti investeeris Rootsi riik 2,4 miljonit Rootsi krooni.
Eesti Ekspordiagentuuri koostatud raporti järgi arvavad neli Rootsi autotööstuse suurfirmat juba praegu, et hakkavad kindlasti tegema koostööd Eesti firmadega, kellega nad möödunud aasta lõpul Eestis kohtusid.
Analüüsi järgi on suurem potentsiaal elektroonikaettevõtetel, kes näevad siin võimalust umber orienteeruda langevalt telekommunikatsiooniturult autotööstusele. Samuti on raporti andmeil võimalusi õmblusfirmadel, pressvormide, plastmassi survevalu tootjatel ja metalldetailide valmistajatel. ?Autotööstusele allhanke tegemine nõuab spetsialiseerumist ja edu saavutavad ettevõtted, kes on keskendunud üksnes autotööstusele ega ole killustatud eri tellijate vahel,? märgiti raportis.
Seotud lood
Freedom Holding Corp. (FRHC) 2025. eelarveaasta kolmanda kvartali tulud kasvasid aastases võrdluses 57 protsenti ja ettevõte saavutas rekordilise turukapitalisatsiooni 9 miljardit dollarit.