• OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • OMX Baltic0,23%300,7
  • OMX Riga0,09%893,76
  • OMX Tallinn0,13%2 071,3
  • OMX Vilnius0,28%1 205,89
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 100−0,23%8 803,2
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,77
  • 07.02.02, 09:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

USA vedurid jõuavad Eestisse alles aprillis

Kuigi Eesti Raudtee on erastamisel esitatud äriplaanist mõnevõrra isegi ees, jõuavad USA asendusvedurid laenuraha saamisel tekkinud viivituse tõttu Eestisse veebruari asemel alles aprillis, kirjutab Postimees.
Et Maailmapanga allüksuse International Finance Corporationilt (IFC) Eesti Raudteele antav 50 miljoni dollari ehk 900 miljoni kroonine laen lükkus detsembrist jaanuarisse, on Eesti Raudtee oma esialgsest investeeringuplaanist maha jäänud.
Eale selle, et General Elektricus ümber ehitatud vedurid ei jõua õigeks ajaks Eestisse, lükkas raudtee edasi ka infrastruktuuri parandamiseks kavandatud investeeringud.
Raudteefirma erastaja Baltic Rail Servicesi (BRS) juhatuse liikme Guido Sammelselja kinnitusel on erastamisjärgse viie kuuga kõik peale investeerimise toimunud siiski vastavalt äriplaanile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sammelselja kinnitusel ei plaanita esialgu rohkem laenu võtta. BRS lubas erastamisel raudteefirmasse investeerida viie aasta jooksul 2,6 miljonit krooni. ?Ülejäänud investeeringud loodame teha omavahenditest,? ütles Sammelselg.
Esimesed Põhja-Ameerika päritolu vedurid, mis pidid Eestisse jõudma juba veebruaris, laaditakse teisel pool Atlandi ookeani laevale alles 18. märtsil. Spetsiaalselt vedurite vedamiseks mõeldud laev võtab peale kuni 12 vedurit ja jõuab Eestisse umbes kolme nädalaga. Eesti Raudtee saab kõik USAst ostetavad vedurid kätte järgmise aasta lõpuks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele