Kuigi Eesti Raudtee on erastamisel esitatud äriplaanist mõnevõrra isegi ees, jõuavad USA asendusvedurid laenuraha saamisel tekkinud viivituse tõttu Eestisse veebruari asemel alles aprillis, kirjutab Postimees.
Et Maailmapanga allüksuse International Finance Corporationilt (IFC) Eesti Raudteele antav 50 miljoni dollari ehk 900 miljoni kroonine laen lükkus detsembrist jaanuarisse, on Eesti Raudtee oma esialgsest investeeringuplaanist maha jäänud.
Eale selle, et General Elektricus ümber ehitatud vedurid ei jõua õigeks ajaks Eestisse, lükkas raudtee edasi ka infrastruktuuri parandamiseks kavandatud investeeringud.
Raudteefirma erastaja Baltic Rail Servicesi (BRS) juhatuse liikme Guido Sammelselja kinnitusel on erastamisjärgse viie kuuga kõik peale investeerimise toimunud siiski vastavalt äriplaanile.
Sammelselja kinnitusel ei plaanita esialgu rohkem laenu võtta. BRS lubas erastamisel raudteefirmasse investeerida viie aasta jooksul 2,6 miljonit krooni. ?Ülejäänud investeeringud loodame teha omavahenditest,? ütles Sammelselg.
Esimesed Põhja-Ameerika päritolu vedurid, mis pidid Eestisse jõudma juba veebruaris, laaditakse teisel pool Atlandi ookeani laevale alles 18. märtsil. Spetsiaalselt vedurite vedamiseks mõeldud laev võtab peale kuni 12 vedurit ja jõuab Eestisse umbes kolme nädalaga. Eesti Raudtee saab kõik USAst ostetavad vedurid kätte järgmise aasta lõpuks.
Seotud lood
Tööstuslikud tõstuksed on paljude ettevõtete igapäevaelu lahutamatuks osaks, tagades kaupade sujuva liikumise. Tõstuksed, nagu kõik töötavad ja liikuvad seadmed, vajavad töökindluse tagamiseks pidevat hooldamist.