• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 04.03.02, 08:08
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Konkurents bussiliikluses võib kahaneda

Teede- ja sideministeerium võib piirata konkurentsi riigi bussiliikluses, kirjutab Eesti Päevaleht.
Minister Liina Tõnisson kohtus neljapäeval Eesti Autoettevõtete Liidu esindajatega ning tõdes, et ühistransporditurul võib kahtlustada seaduserikkumisi ja ebaausat konkurentsi. Tema sõnul tuleb riigil käituda otsustavalt ja kontrollida kahtlusi ning efektiivselt lõpetada ebaaus konkurents.
?Tahaks loota, et minister Liina Tõnisson tekkinud lobby?le ja survele vastu peab ning endist monopoolset olukorda ei ennista,? kommenteeris eksminister Toivo Jürgenson. ?Kui jälgida ministri avaldusi, võib arvata, et soovitakse teede- ja sideministeeriumi poliitikat põhjalikult muuta.?
Jürgensoni sõnul on autoettevõtete liit ka varem sellesarnast survet avaldanud, liidus on tugev eeskätt bussiliikluse varasema valitseja, bussifirma Sebe lobby.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Jürgenson ütles konkurentsiameti andmetele viidates, et olukord bussiliikluses on kaugel rahuldavast. ?Konkurentsiameti möödunud aasta lõpu andmed näitavad, et Sebe käes on kaugliinide turust jätkuvalt üle poole, sama palju Tallinna-Tartu liinist ning umbes 80 protsenti Tallinna-Pärnu suunast.?
Autoettevõtete liidu direktor Villem Tori ütles, et bussinduses peavad hinnad olema kulupõhised. ?On kahtlused, et kõik ei ole kulude näitamisel ausad,? märkis ta. Tori sõnul on kõige silmatorkavam näide Taisto Bussid, kes sõidab Tallinna-Tartu liinil 25 krooniga. Tori kinnitusel on kilomeetri keskmine omahind kaheksa krooni.
Kokku on Tori sõnul kümmekond ebaausat konkurentsi loovat bussifirmat, kellele ta siiski näpuga ei oska näidata. Kokkuhoid tuleb tema sõnul eeskätt palkade ja kütuse arvel.
Tori eitas, et kaalutakse taas vabaturu sisulist kinnipanekut. ?Karmimat korda ja reegleid on vaja liinilubade jagamisel.?
Taisto Busside juht Riho Kartau nägi Tõnissoni ja autoettevõtete liidu avalduses bussifirma Sebe püüdu endine olukord taastada. ?Sebe on pidevalt viidanud pileti hinna tõstmisele,? märkis Kartau. ?Bussiliikluses on konkurents ja kui ebaefektiivse majandamisega ei saa jätkata, siis otsitakse põhjuseid.?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele