Eksportööride uuringust selgub, et eksportivates firmades tegeleb tootearendusega keskmiselt 1,5 inimest ettevõtte kohta ning alla poole ettevõtetest on ajavahemikus 1998-2000 toonud turule mõne uue toote.
Samas vaid 15 protsenti küsitletud ettevõtjatest väitis, et uute toodete puudus on takistuseks ettevõtte ekspordi arendamisel. 'Selline väide näitab juba ettevõtjate mõttelaadi,' ütles Ekspordiagentuuri direktor Lea Kroonmann. 'Kui aga tootearenduses kvalitatiivset hüpet ei toimu, siis ei tule ka märkimisväärset ekspordi kasvu.'
Tootearenduskulud ettevõtte kohta olid eelmisel aastal keskmiselt 161 000 krooni, keskmisest rohkem kulutasid tootearendusele toiduainetööstused, vähem mööbli- ja puidutööstused. Tootearenduse takistustena nimetasid ettevõtjad selle kulukust, rahapuudust ja tootearendusega seonduvaid riske.