Riigi Tarbijakaitseamet alustab homsest kuu aega kestvat reklaamikampaaniat loosungi all 'Oska osta'.
Riigi Tarbijakaitsemaeti peadirektori Helle Aruniidu sõnul on kampaania mõeldud selleks, et teavitada inimesi nende õigustest ja kohustustest kauba või teenuse ostmisel. 'Meie eesmärk on, et ka tarbija ise oleks ostu sooritamisel tähelepanelikum, siis jääksid palju hilisemad arusaamatused ära,' selgitas ta.
Reklaamikampaania juhtlaused, mis on kirjas ka tänavareklaami posteritel, küsivad: 'Kas kasutusjuhendit lugesid? Kas säilivusaega vaatasid?
Aruniidu sõnul saavad tarbijakaitsjad palju kaebusi seoses uste ja akende tellimisega. Enamasti on uksetegija leitud ajalehekuulutuse abil ja hiljem kehva kvaliteedi ilmnemisel on pea võimatu teda üles leida, rääkis ta. Harvad pole ka juhtumid, kus ehitaja kaob koos ettemaksuga. Ebameeldisvuste vältimiseks tuleb töö tellimisel kindlasti kontrollida, mis firmaga on tegu, soovitas Aruniit.
Kalli tehnikakauba ostmisel tuleb aga kindlaks teha, kas kasutusjuhend on ikka sellele mudelile mõeldud. Sageli lisavad poed aparaadile mingi üldise juhendi, mille alusel pole võimalik seda tööle panna, tõi Aruniit teise näite inimeste teadmatusest. Veel soovitas ta tähelepanelikult läbi lugeda igasuguse lepingu tingimused enne sellele allakirjutamist.