Uus Corolla Verso on täpselt see, mida temalt oodatakse. Just nii kuulekas, nagu üks uus Toyota olema peab, ning allub juhile sedavõrd vastuvaidlematult, et juba pärast paarikümne meetri läbimist on tunne, nagu oleks eluaeg selle autoga ringi sõitnud. Oma panuse sellesse annab mõistagi 1,8-liitrine VVTi mootor, millel võimsust 135 hobujõu jagu. Auto, mille tühimassiks on märgitud mõni kilo alla 1300 kg, liigub sellise ressursiga edasi sedavõrd vilkalt ja muretult, et mahtuniversaali kiirendus paigalt 100 kilomeetrini tunnis jääb alla 10 sekundi. Pilk peab olema kui spidomeetrisse naelutatud, sest iga väiksemgi kõrvalepõige võib kallilt kätte maksta ? kiirus kasvab suisa märkamatult. Ka keskkonsoolist välja ulatuva juhtkangiga käigukast töötab täpselt ja tõrkumatult. Ühesõnaga, igati asine sõiduriist, kui ta ei rõhutaks igal hetkel oma päritolu: pikakoivalisele eurooplasele ei jagu lihtsalt piisavalt võimalusi end mugavalt rooli taha sättida.
Kuigi uude autosse on pandud juurde üha rohkem lisaseadmeid, integreeritud CD-mängijaid, lisatud turvapatju ja mida iganes veel, ning hoolimata sellest, et autot toodetakse Euroopa turule (tavalisi Corollasid on ka Euroopas toodetud), ei ole väiksekasvulised jaapanlased suutnud lisada varustusse üht lihtsat asja ? võimalust liigutada rooli ka sisse-välja. Suhteliselt massiivne keskkonsool jätab põlvedele üsna vähe liikumisruumi. Kui istet tahapoole lasta, on põlvedel ruumi piisavalt, kuid rool jääb jälle kaugeks. Täpselt sama probleem, mis Corolla kaasmaalasel Honda Civicul. Muidugi, alati võib öelda, et harjumuse asi, aga siiski, Euroopa autodel miskipärast seda probleemi ei ole. Seega võib sama hästi ka auto tootjate kohta öelda ? harjumise asi. Jaapanlased on lihtsalt harjunud tootma autosid väikestele inimestele.
Kuid see selleks. Tegelikult on ju tegemist siiski pea olematu probleemi ja ilmselge norimisega. Corolla Verso on oma põhiolemuselt auto, mis väärib märksa austavamat suhtumist. Ta on praktilise ja kvaliteetse pereauto tiitli igati ära teeninud. Erinevaid laekaid leiab nii ustest, põrandatest, keskkonsoolist kui ka pagasiruumist, kokku teatakse neid olevat 22, ning mahutavad kokku 56 liitrit kraami. Sellest, et tagaistmeid saab kokku pakkida, pole ilmselt üldse mõtet enam rääkida, see on mahtuniversaalide juures saanud iseenesestmõistetavaks. Nii palju küll, et eraldi välja võtta istmeid ei saa, kuid ka kokkupakituna moodustab pagasiruumis enam kui meetri pikkune kaubaruum, kõrgusega 970 mm. Keskmisele perele peaks sellest täiesti piisama.
Verso on saadaval kahes varustusastmes: Linea Terra ja Linea Sol. Esimesel on teisega võrreldes puudu juhiistme käetoed (arvestades, et käigukang asub keskkonsoolis, siis üsna vajalik lisa), tagumised elektriaknad, stereo juhtimine roolilt ning udutuled. Muu on laias laastus sama, kui jätta mainimata kroomitud iluvõre ja nahkkattega rool, mis sõiduomadusi eriliselt ei mõjuta. Küll aga peab tõdema, et Verso on Toyotal üsna kallis kaubamärk. Corolla Verso hinnad algavad 254 200 kroonist, laias laasus jäävad hinnad aga 250 000 ja 300 000 vahele. Kalleim versioon on 2-liitrine diisel, mis maksab 301 200 krooni.
Seotud lood

11% intressimäär ja kord kvartalis väljamakse: võlakirju saab märkida kuni 22. maini