Virtuaalõpe kogub üha enam populaarsust, sest pakub ettevõtetele uudseid lahendusi, kuidas korraldada koolitust, ilma et töötajad peaks tavakeskkonnast lahkuma ja hinnalist tööaega või väärtuslikku vaba aega ohverdama.
E-õpe pakub võimalusi enesetäiendamiseks töö kõrvalt. Sarnaselt tavaõppega jäävad põhilised õppetöö aspektid muutumatuks: tähtis ei ole kohalkäimine, vaid õppimine ja teadmiste omandamine. E-õpe on üks võimalikest koolitusmeetoditest, mida traditsioonilise lähi- või kaugõppega kombineerides on tulemuseks õppija jaoks atraktiivsem ja motiveerivam kursus. Sarnaselt traditsioonilise õpetamisega on ka e-õppe eesmärk toimetulev, hakkamasaav ja õpivõimeline inimene.
Infokommunikatsiooniajastul on uute teadmiste ja oskuste hankimine võimalik digitaalse või elektroonilise meedia, näiteks interneti vahendusel. Innovaatilist tehnoloogilist lahendust, milles sisalduvad erinevad uute teadmiste, oskuste ja vilumuste hankimisega seotud tegevused, nimetataksegi virtuaalõppeks. Virtuaalsete vahenditega muutub õppimine maksimaalselt interaktiivseks ja koolitaja poolt hästi administreeritavaks. E-kursus ? testid, videod, slaidid ja muu süstematiseeritud info ? võib olla koolitaja koduleheküljele integreeritud, salvestatud CD-ROMile või internetibrauseriga vaadatav. Internetiõpe ei seisne sugugi vaid õppematerjalide salvestamises ja väljatrükkimises.
E-õppe kõige suurem eelis on sõltumatus aeg-ruumist. Peale selle pakub veebipõhine õpe lihtsat juurdepääsu hästi kujundatud visuaalsetele materjalidele. E-õppe keskkonnas saab õppija suhelda nii koolitaja kui ka kaasõppijatega, konspekteerida ja kommenteerida, õppetöö tulemusi talletada ning talletatud teadmiste juurde ööpäev läbi tagasi pöörduda. Samuti saab õppija kontsentreeruda vaid sellele osale kursusest, mis on tema jaoks uus, huvitav ja vajalik.
Ettevõttes võimaldab e-koolitus kokku hoida aega, raha ja ruume ning koolitada töötajaid olenemata koolitaja ja õppijate asukohast ning kellaajast. Lisaks koolitusfunktsioonile pakub e-õpe ka uudset teadmiste haldamise ja jaotamise süsteemi, mis on oluline vahend ettevõttesiseste kogemuste jagamiseks.
Paraku on e-õppel ka mõned puudused: psühholoogilised barjäärid tehnoloogia ees ja infopiraatlus, mida põhjustab materjalide kopeerimise ja levitamise lihtsus. Samuti ei näe õppija õpetajat silmast-silma; kuid samamoodi ei puutu me ju raamatut lugedes autoriga kokku. Takistuste ületamine on pikaajaline üldiste hoiakute ja suhtumiste muutmisega seotud protsess.
Virtuaalõppes on lihtne ühendada õppimist ja lõõgastumist, kui kasutatavad meetodid on hästi õppimise ainestikku integreeritud.
Enamik avalik-õiguslikke ja eraülikoole pakub üliõpilastele ja täienduskoolitusel osalejatele kursuste läbimiseks veebipõhist õppevormi. Esimesed ettevõtted Eestis avastavad e-õppe näol suurepäraseid võimalusi sisekoolituse läbiviimiseks.
E-õppe lipulaev on kindlasti USA, kus viimase 6?7 aasta jooksul on märgata tormilist arengut. Eestlastele omase huviga haaratakse meilgi e-õppest kinni kui heast võimalusest arendada ennast, ettevõtlust ja ühiskonda.
Autor: Kristi-Jette Remi