• OMX Baltic−0,04%308,34
  • OMX Riga0,64%876,42
  • OMX Tallinn−0,06%2 048,15
  • OMX Vilnius0,14%1 212,11
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 100−0,93%8 704,96
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • OMX Baltic−0,04%308,34
  • OMX Riga0,64%876,42
  • OMX Tallinn−0,06%2 048,15
  • OMX Vilnius0,14%1 212,11
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 100−0,93%8 704,96
  • Nikkei 225−0,84%36 985,87
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,01
  • 10.05.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Aprill purustas müügirekordeid

Aprillikuu uute sõiduautode müük tõi kaasa mitmeid müügirekordeid, alates sellest, et tegemist oli kõigi aegade parima müügikuuga üleüldse. Viimatine rekord pärines möödunud aasta maikuust, mil kaubaks läks 1469 uut sõiduautot. Seega, senine rekord purustati ligi paarisaja autoga, täpsemalt osteti aprillis 1661 uut sõiduautot.
Selles, et 24 automargile oli aprill tänavuse nelja kuu parim müügikuu, ei ole midagi imelikku. Aasta esimesed kuud on alati olnud suhteliselt tagasihoidlikud ja alles kevadel on müük saanud õige hoo sisse. Nii ka tänavu. Küll aga väärib tähelepanu tõsiasi, et aprill oli läbi aegade parim müügikuu ka mitmetele sellistele automarkidele, millest mõned juba 10 aastat või enamgi meie turul olnud. Näiteks Nissan, Suzuki, Volvo ja Jeep. Paljude müügitulemus oli üsna ligilähedane senistele rekorditele.
Mõneti võib müügikasvu kirjutada mitme riigihanke arvele, mis aprillis realiseerusid, kuid rõõmustav tõsiasi on see, et kõige rohkem on võrreldes eelmise aasta aprilliga kasvanud just väike- ja väike-keskautode müük. Teisisõnu, lõviosa müügikasvust moodustasid autod, mida ostavad lihtinimesed. Lõunanaabritel Lätis ja Leedus on selline ostjaskond veel väga tagasihoidlik.
Kui võrrelda müüki möödunud aasta aprilliga, siis kasvas see koguni 48 protsendi võrra. Kui aga aasta nelja esimest kuud tervikuna, on tänavune parem 22 protsendi jagu. Mullu müüdi 4 kuuga Eestisse 3833 uut sõiduautot, tänavu 4687. Keskmine kuumüük oli seega möödunud aasta alguses 958, tänavu nelja kuuga 1171 autot. Kõige rohkem on läbimüüki protsentuaalselt kasvatanud Jaguar, Jeep ja Hyundai, arvuliselt aga Peugeot, Hyundai ja Toyota. Suurimad langejad on Mitsubishi ja Daewoo, mille müük on vähenenud peaaegu kaks korda. Arvuliselt on lisaks neile kahele langenud ka Opeli ja Audi müük.
Tavaliselt on mai veel parem müügikuu kui aprill. Ilusad kevadilmad meelitavad salongidesse ohtralt rahvast, liisingufirmad teevad iga päevaga auto ostmise hõlpsamaks ja kes teab, ehk on kuu aja pärast taas põhjust rekorditest rääkida. Igatahes müüakse Eestis 1000 elaniku kohta juba ligi 11 uut autot aastas. Lätis on sama arv 3, Leedus aga vaid 2 autot 1000 elaniku kohta. Samas, ehkki vahe lõunanaabritega on tohutu, on hõisata siiski veel vara: teisel pool põhjapiiri Soomes müüakse aastas 25 uut autot 1000 elaniku kohta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele