• OMX Baltic1,05%306,39
  • OMX Riga−0,19%866,62
  • OMX Tallinn1,24%2 023,84
  • OMX Vilnius0,6%1 212,75
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,27%8 656,63
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • OMX Baltic1,05%306,39
  • OMX Riga−0,19%866,62
  • OMX Tallinn1,24%2 023,84
  • OMX Vilnius0,6%1 212,75
  • S&P 5000,41%5 916,93
  • DOW 300,65%42 322,75
  • Nasdaq −0,18%19 112,32
  • FTSE 1000,27%8 656,63
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,19
  • 22.05.02, 09:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Vanad maanteesillad ähvardavad remondi ootel kokku variseda

Aastakümneid tagasi projekteerimisvigadega ehitatud sillad võivad remondi venides üksteise järel kokku variseda.
283 meetri pikkune Papiniidu sild Pärnus ning sama pikk Jõhvi viadukt Ida-Virumaal on täna pakilist remonti vajava poolesaja silla hulgas ühed varisemisohtlikumad Eestis, kirjutab Postimees.
1976. aastaks üle Pärnu jõe ehitatud Papiniidu sild andis oma vanadusest märku juba tänavu varakevadel, kui silla raudtee-poolsest küljest kukkus ära mitmesajakilone kandekonstruktsiooni kuuluv osa.
Keegi tookord betoonkamakaga pihta ei saanud, kuid varisemisoht on ehitusspetsialistide hinnangul ka kõrvalasuva maanteesilla konstruktsioonil.
Lisaks on viimaste aastate jooksul kõnnitee sillal olematuks muutunud, sõiduteele on tekkinud järjest rohkem auke ning sillalt on varisenud betoonipuru. Samal ajal on see sild üheks osaks kolme Balti riiki ühendavast maanteeketist Via Baltica.
Maanteeameti järelevalveosakonna peaspetsialist Peeter Kalusen ütles, et praegu Papiniidu sild liiklusele ohtlik pole. ?Aga kui seda ette ei võeta, siis ma ei välista, et sillalt veel midagi alla ei kuku,? nentis ta.
Varisemisohust hoolimata pole silla omanik Pärnu linnavalitsus ehitist parandama hakanud, sest linnal jätkub raha ainult selle jooksvaks remondiks.
Pärnu linnaga samas seisus on Jõhvi linnavalitsus, kes on juba viimased kümme aastat otsinud miljoneid kroone ühe oma olulisema liiklussõlme, Jõhvi viadukti remondiks. Osa ohtlikuks muutunud viaduktist on linn liikluseks juba sulgenud.
?Asi on kriitiline,? märkis Jõhvi abilinnapea Vello Juhkov. ?Kujutage nüüd ise ette, kui liinibuss sõidab viaduktil, parajasti läheb rong ka alt läbi ja siis äkki ...?
Abipalvetest hoolimata pole Jõhvi linnal õnnestunud valitsuselt varisemisohtliku viadukti remondiks raha saada.
Pärnu Papiniidu silda ja Jõhvi viadukti ühendab seegi, et mõlema rajamisel tegid Leningradi projekteerijad sarnaseid vigu, mis nüüd kätte maksavad.
Maanteeameti peaspetsialist Kalusen möönis, et Pärnu sild ja Jõhvi viadukt on ühed varisemisohtlikumad Eestis. Samas ta lisas, et järjekorras ootab veel 60 silda, mille seisukord on sama hull.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele