80 aastat tagasi 14. septembril tegi Lincolni esiisa Henry Leland ajalugu ja tutvustas esimest Lincolni ? autot L-seeriast. See revolutsiooniline sõiduk lõi Lincolnile aluse luksusliku ja rahvusvaheliselt arvestatava automargi loomiseks.
Leland oli juba varem leidnud, et tema disainerid suudavad väga hästi ka lennukeid joonistada, ja asutanud Lincoln Motor Company, et toota Esimeseks maailmasõjaks Ameerikale lennukeid.
Probleemideta Lincolni käekäik siiski ei läinud, sest 1920. aastal, kui Ameerika majandus hakkas langema, ostis Ford, mida juhtis tollal 25aastane Edsel Ford, kaheksa miljoni dollari eest pankroti äärel Lincolni. Nüüd kuulutas Ford, et on tootnud rohkem autosid kui keegi teine ja hakkab tootma ka parimat autot.
Esimesed Lincolnid tulid Fordi vabrikust 1931. aastal, nimeks K-seeria, mis oli siiski ehitatud Lelandi kerele. Hinnaks oli uutel autodel tolle aja kohta üüratu 3000?7400 dollarit. Neid masinaid peetakse läbi aja parimateks klassikuteks.
Viis aastat hiljem tuli Ford aga välja Zephyriga, mis lõi soodsa pinnase esimese Continentali turule toomiseks. Seda Lincoln kaua ei oodanud, 1939. aastal esitletigi esimest Continentali, mis sai kohe klassikaks. Legendaarne arhitekt Frank Lloyd Wright ristis selle aga maailma ilusaimaks autoks.
Kaks aastat hiljem pandi Lincolni tehased taas sõja toitmiseks tööle ja asuti tankimootoreid ja maasturite ning amfiibautode keresid tootma. Kõrvaltööst hoolimata esitles Lincoln ka kahte uut autot, 1949. aastal tuli turule Cosmopolitan ja kolme aasta pärast ka Capri. Mõlemad leidsid kõlapinda kaasaegse disaini pärast.
Continentali noorem vend, Mark II tuli välja 1956. aastal ja paistis silma piinlikult põhjaliku kvaliteedi, klassikaliste mõõtude ning tagasihoidliku disainiga.
1980. ja 1990. aastatel saatsid Lincolne rohked uuendused, kuhu hulka kuulusid näiteks võtmeta ukselukud, ABS-pidurid ja elektrooniliselt soojendatavad istmed.
1990. aastate keskel disainiti Continental täiesti ümber ja seda asuti reklaamima kui täiuslikku kooskõla luksuse ja tehnoloogia vahel.
Kui 1997. aastal tõi Lincoln välja linnamaasturi Navigator, lõi ta sellega soodsa pinnase autodele, mis ühendavad luksuse ja kasulikkuse. Luksuslike sportsedaanide turule sisenes Lincoln esimest korda aasta hiljem.
Aastal 1998 tegi Lincoln taas ajalugu, kui kolis oma peakorteri Michiganist Irvine?i. Ümberasumise eesmärgiks oli tutvustada Ameerika luksusautot laiemale tarbijaskonnale ja saada lähemale maksujõulistele ning potentsiaalsetele klientidele.
Kaubamärgi kinnistamiseks mõtlesid disainerid ja konstruktorid 1999. aastal välja LS-seeria, millega uusi ostjaid meelitama asuti. See pärjati aasta hiljem Motor Trendi poolt aasta auto tiitliga.
Samal ajal tutvustas Lincoln taas revolutsioonilist autot, mille nimeks oli Blackwood. Nähtud oli seda tegelikult varemgi, 1999. aasta Los Angelese autonäitusel, kuid siis oli see vaid kontseptsioonauto. Nüüd siis aga juba päris sõiduk. Blackwood võtab peale neli reisijat, kellele pakub pehmet, naha ja väärispuiduga sisustatud sõitjateruumi. Väliselt sarnaneb see Lincolni linnamaasturi Navigatoriga.
Autor: ÄP