Hiljuti valmis saanud Pärnu logistikakava võimaldab raha küsida infrastruktuuri väljaehitamiseks Euroopa Liidu struktuurfondidest. Logistikakakava järgi peaks Pärnu saama aastal 2010 arvestatavaks logistikakeskuseks Eestis.
?Logistikakava optimistlikuma stsenaariumi järgi hakkavad Pärnus tegutsema võrdselt hästi kõik transpordiliigid,? rääkis logistikakava projektijuht Sulev Alajõe. Välja peaks olema ehitatud ka Pärnu?Paide?Rakvere maantee, mis hõlbustaks transiidi elavnemist. Alajõe rääkis, et plaani realiseerimise eelduseks on suuremad investeeringuid Pärnusse ja kaubavoogude liikumine.
Pessimistlikuma stsenaariumi järgi ei juhtu Pärnus midagi. Sadamast käib puidu ja turba väljavedu, maanteed ei ole arvestatavad, raudtee on olemas, aga Pärnu jaoks ei tähenda see midagi, ja lennuväljale saabuvad üksikud lennud, kirjeldas Alajõe.
Eestile piisab asjatundja hinnangul vaid Tallinna logistikakeskusest, sest vahemaad Eestis on lühikesed.
Tallinnas tegutseva logistikafirma Fastway tundmatuks jääda soovinud töötaja pidas Pärnu linna ja maavalitsuse koostatud Pärnu logistikakava liiga ambitsioonikaks.
?Eestile piisab vaid Tallinnast ja Tallinna ümbrusest, sest ülejäänud kohad on kaetavad Tallinna poolt,? nentis Fastway töötaja.
Logistikakava projektijuhi Sulev Alajõe sõnul on plaanide õnnestumise eelduseks suuremad investeeringud ja kaupade voog Pärnusse.
Pärnul pole potentsiaali laomajanduse väljaehitamiseks, keskendutakse vaid igat liiki transpordi jaoks teede väljaehitamisele.
Pärnu logistikakava koostamise käigus veendusid tegijad, et Pärnus ei saa olla sellist ladustamise keskust, nagu tuleb Paldiskisse ja on Tallinnas, ütles Andres Ideon Pärnu linnavalitsuse ehituse ja planeerimise osakonnast.