• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 225−0,08%39 752,94
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,35
  • 15.08.02, 09:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti Raudtee hoiab ohtlikke vedureid ebaseaduslikult käigus

AS Eesti Raudtee opereerib iga päev registreerimata USA päritolu veduritega, mis on ohtlikud nii inimestele kui loodusele.
Sellest hoolimata tunnistas raudteeamet, et nemad ei saa teha muud kui ettekirjutusi ja trahvi halduseõigusrikkumise eest, kirjutab Postimees.
Selliseid ohtlikke vedureid nagu see, mis nädalavahetusel peaaegu õnnetuse põhjustas, on Eestis liikvel rohkemgi. Nii selgus eile, kui valitsuse kriisikomisjon kuulas raudteeameti ülevaadet Lääne-Virumaal juhtunu kohta, mil kahe kaubarongi kokkupõrkest jäi puudu vähem kui pool kilomeetrit.
Siseminister Ain Seppik ütles, et kui muu ei aita, saadab siseministeerium täna kohale politseinikud ja keelab tehniliselt mittekorras veduritel raudteel sõitmise. Kui vaja, seda füüsiliselt takistades.

Artikkel jätkub pärast reklaami

?Võrdleksin seda auto tehnilise ülevaatusega,? sõnas Seppik. ?Auto, millel puudub tehnilises passis tempel selle läbimise kohta, ei tohi liigelda ja politsei takistab seda.?
24-l USA päritolu veduril, millest 23 on Eesti Raudtee andmetel kasutuses, selliseid pabereid pole, sest raudteeamet alles kontrollib nende vastavust nõuetele. Seetõttu pole vedureid ka kantud riiklikku registrisse ja nad ei tohiks liigelda.
?Kahetsusväärne küll, aga nii see on ? meil ei ole praegu seaduslikku tõkendit nende seisma jätmiseks,? nentis raudteeliikluse turvalisuse eest vastutava raudteeameti peadirektor Oleg Epner. ?Peadirektori käskkiri ei ole selline haldusakt, mis vedurit peab.?
Epneri sõnul on ametil praegu kehtiva seaduse kohaselt võimalik vaid veduri omanikule halduseõigusrikkumise protokolli alusel trahv määrata. Registreerimata veduri liiklemise eest pole nad seni trahvi kellelgi teinud, küll aga tehnilistele nõuetele mittevastava veduri eest, lausus ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele