• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 15.08.02, 09:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

PM: Eesti Raudtee hoiab ohtlikke vedureid ebaseaduslikult käigus

AS Eesti Raudtee opereerib iga päev registreerimata USA päritolu veduritega, mis on ohtlikud nii inimestele kui loodusele.
Sellest hoolimata tunnistas raudteeamet, et nemad ei saa teha muud kui ettekirjutusi ja trahvi halduseõigusrikkumise eest, kirjutab Postimees.
Selliseid ohtlikke vedureid nagu see, mis nädalavahetusel peaaegu õnnetuse põhjustas, on Eestis liikvel rohkemgi. Nii selgus eile, kui valitsuse kriisikomisjon kuulas raudteeameti ülevaadet Lääne-Virumaal juhtunu kohta, mil kahe kaubarongi kokkupõrkest jäi puudu vähem kui pool kilomeetrit.
Siseminister Ain Seppik ütles, et kui muu ei aita, saadab siseministeerium täna kohale politseinikud ja keelab tehniliselt mittekorras veduritel raudteel sõitmise. Kui vaja, seda füüsiliselt takistades.
?Võrdleksin seda auto tehnilise ülevaatusega,? sõnas Seppik. ?Auto, millel puudub tehnilises passis tempel selle läbimise kohta, ei tohi liigelda ja politsei takistab seda.?
24-l USA päritolu veduril, millest 23 on Eesti Raudtee andmetel kasutuses, selliseid pabereid pole, sest raudteeamet alles kontrollib nende vastavust nõuetele. Seetõttu pole vedureid ka kantud riiklikku registrisse ja nad ei tohiks liigelda.
?Kahetsusväärne küll, aga nii see on ? meil ei ole praegu seaduslikku tõkendit nende seisma jätmiseks,? nentis raudteeliikluse turvalisuse eest vastutava raudteeameti peadirektor Oleg Epner. ?Peadirektori käskkiri ei ole selline haldusakt, mis vedurit peab.?
Epneri sõnul on ametil praegu kehtiva seaduse kohaselt võimalik vaid veduri omanikule halduseõigusrikkumise protokolli alusel trahv määrata. Registreerimata veduri liiklemise eest pole nad seni trahvi kellelgi teinud, küll aga tehnilistele nõuetele mittevastava veduri eest, lausus ta.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele