• OMX Baltic0,49%304,17
  • OMX Riga−0,1%867,72
  • OMX Tallinn0,4%2 007
  • OMX Vilnius−0,05%1 206,83
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,03%8 587,3
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,16
  • OMX Baltic0,49%304,17
  • OMX Riga−0,1%867,72
  • OMX Tallinn0,4%2 007
  • OMX Vilnius−0,05%1 206,83
  • S&P 5000,1%5 892,58
  • DOW 30−0,21%42 051,06
  • Nasdaq 0,72%19 146,81
  • FTSE 1000,03%8 587,3
  • Nikkei 225−0,98%37 755,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,16
  • 01.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tuntud toode on hea müügiesindaja

Eesti suurim paberi hulgimüügifirma MAP Eesti AS tutvustas kuu aega tagasi esmakordselt uut tooteperekonda Data Papers, valides kampaania nurgakiviks turunduskontseptsiooni, kus klientidele tutvustati uusi tooteid juba turul tuntud kaubamärgi abil.
Selline turunduskontseptsioon otsustati valida eelkõige seetõttu, et see on odavam kui ühe toote tutvustamine. Kuna Data Copy on juba kümme aastat turul olnud, võimaldas see kasutada samu sihtgruppe ning nii hoiti meediakuludena kokku ligi 30 protsenti.
Inimesi on ikka meelitanud staarid. Olgu siis tegemist muusika- , filmi- või moemaailmaga. Staare tehakse, sest nad aitavad müüa ning teha uusi staare.
Üks variant toote turuletoomiseks on kasutada reklaamides ?tuntud nägu?. Teine tee on kasutada selleks tugevat toodet, mida tarbijad tunnevad, ja tutvustada selle kaudu uut. Täpselt nii, nagu staarid loovad uusi staare. Kuid paljude toodete puhul tekib küsimus ? kuidas seda arusaadavalt teha?
Osade puhul kujuneb probleemiks see, et tegu on n-ö tehnilise kaubaga, mida on mõttetu tarbijaile tehniliste parameetrite kaudu tutvustada, sest need ei ütle kliendile suurt midagi. Mõningatel juhtudel on aga keeruline see, et tegu on tootega, mida on raske tavapäraste turundusnippidega kliendile elavaks ja atraktiivseks teha. Milline tee siis valida?
MAP Eesti AS valis oma toote tutvustuseks turunduskontseptsiooni, mille kohaselt tutvustakse klientidele uusi tooteid turul hästituntud kaubamärgi abil. Tooteperekonda kuulub, nagu ühte peresse sobilik, neli liiget. Nendeks on isa Data Copy, ema Data Colour Laser, poeg Data Colour InkJet ja tütar Data Colours. Kui ühine perekonnanimi on perekonnal Data, siis eesnimi sümboliseerib iga pereliikme omadusi ja eripära. Nagu näiteks uus toode Data Colour Laser ehk paber värviliseks laserprintimiseks ja Data Colour InkJet ehk paber tindiprinterile.
Perekonna raudvara on Eesti koopiapaberituru liider Data Copy. Alates 1992. aastast Eesti tarbijale tuntud paber on tänaseks üks enimusaldatavaid kontoripabereid. Seetõttu on see sobilikult ka isa rollis, kes nagu igas perekonnas seisab teiste heaolu eest ja vaatab, et kogu perekonnal hästi läheks. Data Copyle on üles ehitatud terve tooteperekonna turunduskontseptsioon ning selle kaudu tutvustatakse kogu valikut.
Data Copyt ehk isa esitletakse kui keskmise suurusega ettevõtte ostujuhti, kes on kolleegide ja sõprade poolt igati lugupeetud kaaslane. Ta on aktiivne ja teeb kõvasti tööd ehk tegu on kompetentse ja vajaliku inimesega, keda saab igati usaldada.
Samamoodi nagu Data Copyt ehk isa presenteeritakse ka teisi pereliikmeid ja tutvustatakse analoogsete omaduste kaudu.
Niisuguste perekesksete omaduste omistamine aitab spetsiifilisi tooteid nagu paber tarbijaile atraktiivsemaks muuta.
Samuti võib kõike sedasama öelda Data Copy, kui konkreetse toote kohta. Tegu on kvaliteetse ja usaldusväärse paberiga, mis rahuldab kõiki kontori vajadusi ning sobib kõrge kvaliteedi tõttu mahukoopiateks, presentatsioonideks, kirjablankettideks ja otsepostituseks.
Samamoodi, nagu Data Copy´t ehk isa, presenteeritakse ka teisi pereliikmeid ja tutvustatakse analoogsete omaduste kaudu, mida võib ka toote kohta öelda.
Taoliste perekesksete omaduste omastamine, aitab selliseid spetsiifilisi tooteid, nagu paber, tarbijaile atraktiivsemaks muuta. Usun, et pelgalt sellised väljendid nagu ? kvaliteetne, multifunktsionaalne ja usaldusväärne ? ei kinnistaks inimesi nii hästi toodete külge, kui uus ja perekeskne lähenemine. Stiilis - a la parim - reklaamlauseid kuuleme me enese ümber iga päev pidevalt ning reeglina ei ütle nad meile just eriti, sest parim toode on ju kõikidel ja alati! Seega iga kord ei pruugi me toodete turuletoomiseks kasutada vaid ?tuntud nägusid? ja persoone, vaid vahel on palju mõistlikum asjale uutmoodi läheneda ning kasutada ära ettevõttes juba olemasolev ja klientidele tuntud toode.
Autor: Triinu Aron

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele