• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tegevusalast sõltub partneri valik

    Kuna peaaegu kõik ettevõtted ostavad vähemal või suuremal määral logistikateenust sisse, siis otsitakse pidevalt vastust küsimusele, kas olemasolev logistikapartner, tema poolt pakutav teenuste valik ja kvaliteet vastab minu hetke- ja tulevikuvajadustele.
    Alustame joonise alumisest vasakust nurgast. Kui füüsilise kauba liigutamisega seotud ettevõte asutatakse, siis tihti on tegemist rahvusliku, ühes riigis tegutseva ettevõttega, mis hangib materjale ja müüb oma tooteid samas riigis.
    Oletame, et tegemist on näiteks puusuuski valmistava ettevõttega Pärnus. Kuna ettevõtte omanikud soovivad keskenduda tootmisele ja mitte tegeleda kauba transportimisega, siis ostetakse logistikafirma käest sisse ainult ühte teenust ? kauba transporti Pärnust Tartusse ja Pärnust Tallinnasse. Sellise teenuse pakkujaid on mitmeid, mistõttu valiku tegemine osutub suhteliselt lihtsaks ja valitakse välja firma ÜKS. Firmale ÜKS tehakse selgeks oma logistikavajadused ning koostöö läheb käima.
    Äri läheb hästi ja info headest puusuuskadest jõuab ka naaberriikide ärimeeste kõrvu, kes sooviksid sellelt Pärnu ettevõttelt neid samuti ostma hakata. Naabrite üheks tingimuseks on see, et transpordi kliendi ukseni peab korraldama Pärnu firma. Seega tekib vajadus saada logistikapartnerilt lisaks kohalikule transpordile ka rahvusvahelise transpordi teenust. Selgub, et firma ÜKS ei suuda seda pakkuda, mistõttu Pärnu ettevõte peab valima rahvusvaheliseks autotranspordiks transpordifirma KAKS, kellele on vaja uuesti selgitada oma logistikavajadusi, ning kooskõlastama mõlema ettevõtte tegevusprotseduurid.
    Sedasi liigub ettevõtte ja logistikapartneri suhe alumises reas teise lahtrisse. Kui aga tegemist on juba rahvusvahelise kaubandusega, siis peab logistikapartner suutma pakkuda ka tollivormistuse teenust. Õnneks suudab firma KAKS seda pakkuda ning koostöö areneb edasi joonise keskmisesse lahtrisse.
    Puusuuskade vastu hakkavad huvi tundma Põhja-Ameerika ärimehed, kuid äri alustamise eeltingimuseks on see, et transpordi eest peavad vastutama pärnakad. Kuna autoga üle mere ei sõida, siis tekib vajadus meretranspordi teenuse järgi. Meretranspordi teenuse osutajaks valitakse firma KOLM ja alustatakse äri.
    Teatud hetkel aga seisab Pärnu firma seoses tootmisprobleemidega olukorra ees, kus meretranspordiga ei jõua saadetist õigeks ajaks teise mandri kliendi kätte toimetada. Ainsaks variandiks on lennutransport. Kuna firma KOLM ei suuda seda teenust pakkuda, siis tuleb kasutada logistikafirma NELI teenuseid. Pärnu firma pidi oma logistikavajadusi tutvustama ning tegevusprotsesse kooskõlastama nii firmaga KOLM kui ka firmaga NELI. Joonisel on nihkunud koostöö juba keskmise rea parempoolsesse lahtrisse.
    Tarbijate eelistuste muutumisega tekib puusuusatootjal vajadus hakata tootma ka plastiksuuski, mille tarvis on vaja importida Aasiast vajalikku toormaterjali ning komponente. Samuti soovivad äripartnerid Põhja-Ameerikas, et pärnakad korraldaksid ise oma toodete ladustamise Põhja-Ameerikas ning et tooted läheksid ostja omandusse alles pärast üleandmist. Samaaegselt tekivad juurde uued turud erinevates riikides, kuhu olemasolevad logistikapartnerid ei suuda kaupu transportida või vajalikul tasemel teenust osutada.
    Kuna tootmismahud ja väljaminevate saadetiste arv on tõusnud, siis võib tekkida vajadus tellida ka Pärnu lao korraldamise teenus mõnelt logistikaettevõttelt.
    Selliste protsesside tulemusel juhtub see, et pärnakad peavad valima omale logistikapartnerid VIIS, KUUS, SEITSE, KAHEKSA jne, kellele on vaja tutvustada oma logistikavajadusi.
    Sellist olukorda saab vältida, sest valiku tegemine on võimalik juba varases staadiumis. Kui ettevõte tegevust alustab, siis pannakse paika oma pikaajalised eesmärgid, sihtturud, sihtkliendid jms. Kui on plaanis jääda tegutsema ainult koduturule, siis võib valida logistikapartneri, kes pakub head kohaliku transpordi teenust soodsa hinnaga.
    Kui võtta Pärnu suusatootja näide, siis oleks ettevõtte juhtidel/omanikel kasulik valida logistikapartner pikemat perspektiivi silmas pidades. Seega peaks logistikapartner suutma pakkuda nii kohalikku kui ka rahvusvahelist transporti, tollivormistust, ladustamisteenust jne.
    Kui pärnakad oleksid valinud sellise logistikapartneri, oleksid jäänud ära vahepealsed logistikapartnerite otsingud, protsesside kooskõlastamised ja infovahetus ettevõtte ning logistikapartnerite vahel ja suusatootja oleks saanud keskenduda oma põhitegevusele.
    Autor: Mait Marran
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Riik viib lennufirmad ühe tiiva alla
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Valitsus andis majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile heakskiidu alustada ettevalmistusi uue lennunduskontserni loomiseks, mis ühendab Nordica, Regional Jeti (ärinimi Xfly) ja Transpordi Varahalduse ühe katuse alla.
Euroopa liidrid annavad Poolale viimase võimaluse
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.
Poola peaminister Mateusz Morawiecki saabus täna Brüsselisse kaitsma oma riigi justiitsreforme, kuid võib homme Euroopa Liidu tippkohtumiselt lahkuda trahvide ning kohtukutsega.