Anne Oja • 14. november 2002 kell 22:00

Pangaliit lahendab kaebusi

Pangaliidu tegevdirektor Katrin Talihärm mainib, et koostööst tõuseb tulu nii pangandussektorile kui ka tarbijale. Ka varem on Pangaliit tarbijakaitset nõustanud, kuna kaebusi tuleb aastas vaid kümmekond ning nende lahendamine sujub, mingit omavahelist kanakitkumist Pangaliidul ja tarbijakaitsel pole.

Ehkki leping allkirjastatakse esialgsete kavade kohaselt alles tuleval nädalal, ütleb tarbijakaitseameti peadirektor Helle Aruniit, et koostöö ameti ja Pangaliidu vahel käib juba vähemalt kaks aastat, sest pangandus on väga spetsiifiline valdkond.

?Loomulikult esindab pangaliit katusorganisatsioonina pankade huve, kuid me ei kaota sellise koostööga oma sõltumatust,? kinnitab Aruniit. ?See on infovahetamise leping, mis peaks aitama kaasa, et kohtuskäimine pankadega jääb ära,? viitab Aruniit tarbijakaitseameti kohtuskäigule Hansapanga vastu.

Talihärm välistab võimaluse, et pankade katusorganisatsioon saaks erapoolikult mõjutada tarbijakaitse otsuseid. ?Lõppotsustajaks, kas tarbija õigusi on rikutud või ei, jääb alati tarbijakaitseamet. Pangaliit annab eksperthinnangu, kuid konkreetse kaebuse lahendamisel ei ole see tarbijakaitseameti jaoks siduv.?

Talihärmi sõnul teenib koostöö eelkõige arusaamatuste ennetamise eesmärki. Ühelt poolt peaks see tagama, et Pangaliidu väljatöötatud soovituslikud tüüptingimused oleksid tarbijale arusaadavad ja arvestaksid tarbijate huve piisavalt, teiselt poolt peaks tõusma tarbijate teadlikkus oma õigustest ja kohustustest.

Tarbijakaitseamet hakkab Pangaliidule kaebustest kokkuvõtteid edastama ning Pangaliit omalt poolt pakub tarbijakaitseameti töötajatele pangandusalast koolitust.

?Arvan, et klientide teadlikkuse tõstmisel ootab meid ees suur töö,? räägib Talihärm. Sageli on tema sõnul konflikti põhjuseks tarbija vähene teadlikkus pangateenuste nüanssidest.

Kuigi suvel jõustunud võlaõigusseadus annab tarbijaile hulgaliselt õigusi, ei tohiks inimene samal ajal ära unustada ka enda kohustusi panga ees.

Hetkel kuum