Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
H&M on veel tuntum, kui oli ABBA
H&M pakub moerõivaid naistele, meestele, aga ka noortele ja lastele. Lisaks müüakse oma kaubamärgi all kosmeetikat. Ehkki kompaniil on 80 moekunstnikku, H&M ise rõivaid ei tooda. Tellimusi täidab 900 allhankijat, kellest pooled asuvad Euroopas, ülejäänud peamiselt Aasia riikides.
Tänasele ühele tuntumale Rootsi kaubamärgile maailmas pani aluse Erling Persson, kes alustas oma äritegevust pliiatsite ja valgustatud advenditähtede müügiga. Enne seda töötas mõned nädalad tagasi 85aastaselt surnud Persson oma isa juures, kus ta vedas jalgrattaga Stockholmi restoranidesse juustu. Pärast sõda sattus ta USAsse, kus nägi, kui väga naised armastavad osta moekaid riideid spetsialiseeritud moekauplustes ja -salongides. Oma esimese naistele mõeldud moodsate rõivaste kaupluse avas ta 1947. aastal ?Hennesi? nime all Rootsi väikelinnas Västeräs. Hennes tähendab Rootsi keeles tema (naissoost) oma.
Ka järgmisel paaril aastal piirnes ettevõtte tegevus Kesk-Rootsi väikelinnadega. Stockholmi siirduti alles 50. aastate keskel. Kuuekümnendatel aastatel, pärast seda, kui võeti üle jahitarvete- ja relvamüügikett Mauritz Widforss, hakati müüma ka meeste ja laste riideid. Kompanii nimeks sai Hennes & Mauritz.
Esimene väljaspool Rootsit asuv pood asutati 1964. aastal Norras, esimene kauplus väljaspool Skandinaaviat aga 1976. aastal Suurbritannias. Kompanii nõukogu esimees Stefan Persson meenutas hiljuti ajakirjas BusinessWeek, kuidas ta püüdis Londonis kliente ligi meelitada ABBA plaatidega. Vinüülplaadid jäid alles. Ajakiri lohutas Perssoni, et ABBA on kuum kaup ka täna, kuid H&M on veel kuumem. Aastal 2000 avati esimene salong USAs, seda Manhattanil Rockefelleri keskuse läheduses. Kokku on USAs 45 müügikohta, järgmisel aastal kavatsetakse avada veel 20.
Tänaseks on H&M avanud 14 riigis kokku üle 800 salongi ja kaupluse. Nädala alguses teatas kompanii, et järgmise aasta kevadel laienetakse Ida-Euroopasse, nimelt Varssavis kavatsetakse avada üks ning Prahas kaks kauplust. Euroopa jaemüüjatest pole ükski kasvanud nii kiiresti ja edukalt väljaspoole oma riigi piire.
Kompanii käive on kasvanud viimastel aastatel üle 20 aastas. Sel aastal loodab H&M suurendada kasumit 34 võrra 5,1 miljardi Rootsi kroonini (8,8 miljardit Eesti krooni). Kasv ei ole tulnud ainult laienemisest. Eksisteerivate kaupluste käivet loodetakse kasvatada sel aastal keskmiselt 4?5.