• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 22.11.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

H&M on veel tuntum, kui oli ABBA

H&M pakub moerõivaid naistele, meestele, aga ka noortele ja lastele. Lisaks müüakse oma kaubamärgi all kosmeetikat. Ehkki kompaniil on 80 moekunstnikku, H&M ise rõivaid ei tooda. Tellimusi täidab 900 allhankijat, kellest pooled asuvad Euroopas, ülejäänud peamiselt Aasia riikides.
Tänasele ühele tuntumale Rootsi kaubamärgile maailmas pani aluse Erling Persson, kes alustas oma äritegevust pliiatsite ja valgustatud advenditähtede müügiga. Enne seda töötas mõned nädalad tagasi 85aastaselt surnud Persson oma isa juures, kus ta vedas jalgrattaga Stockholmi restoranidesse juustu. Pärast sõda sattus ta USAsse, kus nägi, kui väga naised armastavad osta moekaid riideid spetsialiseeritud moekauplustes ja -salongides. Oma esimese naistele mõeldud moodsate rõivaste kaupluse avas ta 1947. aastal ?Hennesi? nime all Rootsi väikelinnas Västeräs. Hennes tähendab Rootsi keeles tema (naissoost) oma.
Ka järgmisel paaril aastal piirnes ettevõtte tegevus Kesk-Rootsi väikelinnadega. Stockholmi siirduti alles 50. aastate keskel. Kuuekümnendatel aastatel, pärast seda, kui võeti üle jahitarvete- ja relvamüügikett Mauritz Widforss, hakati müüma ka meeste ja laste riideid. Kompanii nimeks sai Hennes & Mauritz.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esimene väljaspool Rootsit asuv pood asutati 1964. aastal Norras, esimene kauplus väljaspool Skandinaaviat aga 1976. aastal Suurbritannias. Kompanii nõukogu esimees Stefan Persson meenutas hiljuti ajakirjas BusinessWeek, kuidas ta püüdis Londonis kliente ligi meelitada ABBA plaatidega. Vinüülplaadid jäid alles. Ajakiri lohutas Perssoni, et ABBA on kuum kaup ka täna, kuid H&M on veel kuumem. Aastal 2000 avati esimene salong USAs, seda Manhattanil Rockefelleri keskuse läheduses. Kokku on USAs 45 müügikohta, järgmisel aastal kavatsetakse avada veel 20.
Tänaseks on H&M avanud 14 riigis kokku üle 800 salongi ja kaupluse. Nädala alguses teatas kompanii, et järgmise aasta kevadel laienetakse Ida-Euroopasse, nimelt Varssavis kavatsetakse avada üks ning Prahas kaks kauplust. Euroopa jaemüüjatest pole ükski kasvanud nii kiiresti ja edukalt väljaspoole oma riigi piire.
Kompanii käive on kasvanud viimastel aastatel üle 20 aastas. Sel aastal loodab H&M suurendada kasumit 34 võrra 5,1 miljardi Rootsi kroonini (8,8 miljardit Eesti krooni). Kasv ei ole tulnud ainult laienemisest. Eksisteerivate kaupluste käivet loodetakse kasvatada sel aastal keskmiselt 4?5.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 3 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele